پیشنهاد مهم آمریکا برای حل بحران لبنان با اسرائیل


پیشنهاد مهم آمریکا برای حل بحران لبنان با اسرائیل

اقتصادنیوز : روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مسئولان سیاسی لبنانی گزارش داد که سفیر آمریکا در بیروت بر آمادگی واشنگتن برای «میانجیگری» درباره ترسیم مرزهای زمینی میان اسرائیل و لبنان تأکید کرده است.

به گزارش اقتصادنیو.ز به نقل از ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، لبنانی‌ها در سایه نگرانی‌های روزافزون درخصوص احتمال وقوع بحران‌های بیشتر در این کشور خود را برای استقبال از سال جدید میلادی آماده می‌کنند.

گرچه منابع وزارتی با حساب باز کردن روی بازگشت ژان ایو لودریان، فرستاده ریاست جمهوری فرانسه و وزیر امور خارجه سابق به بیروت، موجی از «خوش‌بینی» را درباره انتخاب رئیس جمهور جدید ایجاد کرده‌اند اما هنوز نشانه‌هایی از گشایش دیده نمی‌شود. این همزمان با اظهارات نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان است که تأکید کرده انتخاب رئیس جمهور جدید دغدغه اصلی وی خواهد بود و بلافاصله پس از پایان تعطیلات، به بحران ریاست جمهوری پایان خواهد داد.

خبر مرتبط
حزب‌الله لبنان از حمله به یک پایگاه اسرائیلی خبر داد+جزئیات

اقتصادنیوز: حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه «زبدین» اسرائیل مورد حمله قرار داده است.

به گفته این منابع، لودریان گرچه متعهد شده که ماه میلادی آتی به بیروت بازگردد اما وی همچنان درباره درخواست برای دیدار با فراکسیون‌های پارلمانی برای احیای پرونده ریاست جمهوری تعلل می‌کند.

این منابع می‌گویند میانجیگری عمان بین آمریکا و ایران همچنان وجود دارد و متوقف نشده و ممکن است به راهکارهایی برای بحران لبنان منجر شود.

منابع مخالف اعلام کردند که به دلیل جنگ غزه و تحولات مربوط به جبهه شمالی با ادامه حمایت حزب‌الله لبنان از حماس، هنوز زود است که درباره حل این بحران خوش‌بین بود.

منابع می‌گویند که آموس هوکشتاین، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی قصد دارد به بیروت برود تا درباره مشخص کردن مرزهای زمینی میان لبنان و رژیم صهیونیستی «میانجیگری» کند.

الشرق الاوسط نوشت، تعدادی از سیاستمداران لبنانی به نقل از دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت تأکید کرده‌اند که هیئت آمریکا برای میانجیگری میان لبنان و رژیم صهیونیستی و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ برای ممانعت از احتمال اتخاذ تصمیم یک‌جانبه‌ای از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن جنوب لبنان به محض پایان جنگ غزه به بیروت بازمی‌گردد.

همچنین منابع می‌گویند کشورهای غربی از دولت موقت لبنان خواسته‌اند مانع گسترش جنگ توسط حزب‌الله شود چراکه ممکن است این مسئله منجر شود که نتانیاهو اقدام یک‌جانبه‌ای درباره جنوب لبنان اتخاذ کند. آن‌ها می‌خواهند دولت موقت کنترل خود در جنوب را افزایش دهد.

به گفته این سیاستمداران، دوروتی شیا به امکان ایجاد راهکاری درباره ادامه اشغال مزارع شبعا توسط رژیم صهیونیستی با امکان گسترش مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) اشاره کرده است. به‌طوری که مأموریت این نیروها شامل کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت