وزارت بهداشت غزه: در اوج فاجعه قرار داریم


وزارت بهداشت غزه: در اوج فاجعه قرار داریم

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که شرایط بهداشتی و درمانی این منطقه در فاجعه‌بارترین شرایط خود از ابتدای جنگ قرار دارد.

وزارت بهداشت غزه: در اوج فاجعه قرار داریم

به گزارش راهبرد معاصر، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) در هشتاد و یکمین روز جنگ گفت که غزه از لحاظ بهداشتی و درمانی در اوج فاجعه به سر می‌برد.

او به الجزیره گفت که رژیم صهیونیستی عامدانه به دنبال فاجعه بهداشتی در غزه است و شرایط به گونه‌ای است که کادر درمانی مجبور هستند از میان زخمی‌ها برای عمل جراحی دست به انتخاب بزنند.

اشرف القدره افزود: «ساز و کار اعزام مجروحان به خارج غزه جدی عمل نمی‌کند و در کشته شدن بیشتر آن‌ها دخیل است».

در همین راستا «اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه دیروز از شهادت بیش از نه هزار نفر در پی نبود امکانات پزشکی خبر داد.

الثوابته به الجزیره گفت که برای بازیابی بخش بهداشت و درمان در غزه به روزانه هزار کامیون حامل دارو و ملزومات پزشکی نیاز است و کمک‌هایی که تاکنون وارد غزه شده، تنها می‌تواند دو درصد نیاز بخش درمانی را برآورده کند.

این مقام دولت حماس همچنین خبر داد که در پی بمباران‌های گسترده غزه، ۲۳ بیمارستان دیگر قادر به خدمات‌رسانی نیستند و بخش بهداشت و درمانی به مرحله فروپاشی کامل رسیده است.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی گزارش‌های مربوط به جنایات سربازان این رژیم در بیمارستانی در نوار غزه علیه غیرنظامیانی که در بیمارستان بستری بوده و یا در محوطه حیاط آن پناه گرفته بودند را رد کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که اقدامات مربوط به ارتش این رژیم هیچ ارتباطی با اجساد کشف شده از غیرنظامیان فلسطینی در بیمارستان کمال عدوان در جبالیه واقع در شمال نوار غزه ندارد.

ادعاهای رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که تاکنون به موجب فعالیت‌های این رژیم بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر هم مجروح و زخمی شده‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی