اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟


اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

روش‌های زیبایی روز به روز تغییر می‌کنند، بنابراین ممکن است ندانید که اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟...

اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

روش‌های زیبایی روز به روز تغییر می‌کنند، بنابراین ممکن است ندانید که اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

در این مقاله می‌خوانید:

  • اولتراپی چیست؟
  • آماده شدن برای اولتراپی
  • روش اولتراپی چگونه است؟
  • مناطق هدف اولتراپی
  • چه افرادی کاندیدای اولتراپی هستند؟
  • خطرات و عوارض اوتراپی چیست؟
  • بعد از اولتراپی
  • هزینه اولتراپی چقدر است؟
  • خلاصه

اولتراپی چیست؟

اولتراپی، یک جایگزین غیرجراحی برای لیفت صورت است. این روش برای مقابله با علائم پیری مانند افتادگی پوست و چین و چروک روی صورت، گردن و سینه و همچنین افتادگی ناحیه ابرو استفاده می‌شود. فناوری پاکسازی شده توسط FDA باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود که در کل، ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند.
محبوبیت روش‌های سفت‌کردن پوست غیرجراحی مانند اولتراپی به طور مداوم در چند سال گذشته رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: زاویه سازی صورت مردان، راز جذابیت شما!

اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

اولتراپی چگونه کار می کند؟

اولتراپی با استفاده از دمای مناسب برای حمایت از بازسازی کلاژن، نواحی زیر پوست را با انرژی متمرکز اولتراسوند هدف قرار می‌دهد. انرژی گرمایی اپلیکاتور در اعماق مختلف هدف قرار می‌گیرد و بر سه لایه تاثیر می‌گذارد:

  • ماهیچه
  • پوست
  • چین و چروک‌های سطحی

انرژی اولتراسوند، کلاژن و بافت الاستیک را تحریک می‌کند که به سفت‌تر شدن پوست، افتادگی کمتر و چین و چروک‌های کمتر منجر می‌شود.

آماده شدن برای اولتراپی

این روش، حداقل آمادگی را لازم دارد. پیش از آن می‌توانید بخورید، بیاشامید، ورزش کنید و روال روزانه خود را انجام دهید. حتی پس از عمل هم می‌توانید همه این کارها را دنبال کنید.
قبل از درمان، باید آرایش و سایر محصولات مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید. در صورت تجویز پزشک، ممکن است لازم باشد قبل از شروع عمل از داروهای ضد درد یا ضد التهاب استفاده کنید. اگر این داروها بر توانایی شما در رانندگی تاثیر می‌گذارد، طوری برنامه‌ریزی کنید که بعد از درمان، کسی شما را به منزل برساند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با عوارض لیفت شقیقه با نخ؛ خطرناک ترین عوارض لیفت شقیقه با نخ

اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

روش اولتراپی چگونه است؟

معمولا پزشک یا تکنسین لیزر، مناطقی را که قرار است اولتراپی روی آن‌ها انجام شود، از هر نوع چربی یا آلودگی پاک می‌کند و روی آن ژل اولتراسوند می‌زند. دستگاه اوتراپی روی پوست قرار می‌گیرد و پزشک از یک نمایشگر اولتراسوند برای تنظیم دستگاه بر روی تنظیمات مناسب استفاده می‌کند. سپس انرژی اولتراسوند به مناطق مورد نظر ارسال می‌شود. ممکن است در طول درمان، احساس گرما و سوزن‌سوزن شدن سریع و متناوب داشته باشید. برای رفع هر نوع ناراحتی می‌توانید از داروهای ضد درد استفاده کنید.
بسته به نوع درمان، اولتراپی می‌تواند تا 90 دقیقه طول بکشد. درمان اولتراپی روی قفسه سینه در مقایسه با نواحی صورت و گردن که می‌تواند 60 تا 90 دقیقه طول بکشد، حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.

مناطق هدف اولتراپی

اولتراپی بیشتر در صورت، گردن و سینه استفاده می‌شود. سایر مناطق هدف عبارتند از:

اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

چه افرادی کاندیدای اولتراپی هستند؟

اولتراپی معمولا برای افرادی در آستانه 30 سالگی یا بیشتر که پوست آن‌ها نسبتا شل است، مناسب است. اگر نیاز به لیفت یا تغییر چشمگیر پوست وجود داشته باشد، جراحی گزینه بهتری است. بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا کاندید اولتراپی هستید یا نه، این است که با یک متخصص اولتراپی یا جراح زیبایی مشورت کنید.

نواحی تحت درمان گاهی اوقات ممکن است در چند ساعت پس از عمل برافروخته یا قرمز شوند و حس‌هایی مانند سوزن‌سوزن شدن، تورم و حساسیت برای مدت کوتاهی ایجاد شود.

خطرات و عوارض اوتراپی چیست؟

احساس گرما و گزگز (سوزن‌سوزن شدن) معمولا بلافاصله پس از عمل فروکش می‌کند. نواحی تحت درمان گاهی اوقات ممکن است در چند ساعت پس از عمل برافروخته یا قرمز شوند و حس‌هایی مانند سوزن‌سوزن شدن، تورم و حساسیت برای مدت کوتاهی ایجاد شود. در موارد نادر، ممکن است مقداری کبودی یا بی‌حسی به وجود بیاید، اما این موارد معمولا ددر عرض چند روز پس از عمل از بین می‌روند.

بعد از اولتراپی

معمولا هیچ کار خاصی بعد از این درمان وجود ندارد. شما می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود مانند کار، یا ورزش را بلافاصله پس از درمان از سر بگیرید.
بسته به توانایی بدن شما برای تولید کلاژن جدید، در عرض چند روز متوجه اولین نتایج اولتراپی می‌شوید. بهبود کامل معمولا تا سه ماه ادامه دارد. نتایج تا زمانی که بدن شما به تولید کلاژن جدید ادامه دهد و تا زمانی که روند طبیعی پیری دوباره شروع شود، باقی خواهند ماند. بر اساس پاسخ پوست شما به اولتراپی، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا جلسات اضافی لازم است یا نه.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

اولتراپی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

هزینه اولتراپی چقدر است؟

هزینه اولتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نواحی تحت درمان
  • تعداد جلسات تکمیلی
  • مطب یا کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید

بهتر است بدانید که اولتراپی تحت پوشش بیمه نیست.

خلاصه

اولتراپی، یک روش غیر جراحی برای لیفت صورت است که در آن از دستگاه اولتراپی برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. پس از این روش به مراقبت خاصی نیاز ندارید و می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه بدهید. ممکن است پس از اولتراپی، احساس گزگز و تورم داشته باشید. در موارد نادری هم کبودی به وجود می‌آید که در مدت چند روز از بین می‌رود.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم