کشف کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد


کشف کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد

رکنا: در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف و سابقه‌دار یک تخته پوست پلنگ دباغی شده به همراه سه سر شاخ بز کوهی و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

به گزارش رکنا از لرستان؛ محیط‌بانان منطقه حفاظت منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در تاریخ ۳ دی ماه ۱۴0۲ موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف که دارای یک کارگاه‌ غیرمجاز تاکسیدرمی بود در بازرسی از منزل وی شدند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت؛ بنابر گزارش واصله مبنی بر وجود آثار و ادوات و سلاح‌های غیر مجاز در منزل یک متخلف سابقه‌دار بلافاصله با دستور مقام محترم قضایی و با همکاری قابل تقدیر نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد از منزل و مخفیگاه شخص متخلف بازرسی به عمل آمد و در بازرسی از منزل وی یک تخته پوست پلنگ، سه سر شاخ بز کوهی و سه قطعه کبک تاکسیدرمی شده و یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید سال ۱۳۹۸ گفت؛ هر گونه خرید، فروش، عرضه، نگهداری، واردات و صادرات تاکسیدرمی حیات وحش نیاز به تحصیل پروانه‌ از سازمان حفاظت محیط زیست دارد، در غیر این‌صورت جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در تکمیل این خبر گفت؛ در بازرسی از منزل متخلف و بازجویی های اولیه مشخص شد متخلف به صورت غیر مجاز اقدام به تاکسیدرمی گونه‌های جانوری حیات وحش می‌نماید.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه در ادامه گفت؛ پس از دستگیری فرد متخلف ضمن ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده، پرونده این تخلف صورتجلسه و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

وی در پایان ضمن قدرانی از حمایت‌های خوب دستگاه قضایی و همکاری موثر نیروی انتظامی در کشف تخلفات زیست محیطی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

مهدی زکی پور / لرستان


کشف کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان