توافق‌نامه همکاری میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان امضا شد/ اسنواتک ، پشتیبان خلق رویدادها و نوآوری دانشگاهیان


توافق‌نامه همکاری میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان امضا شد/ اسنواتک ، پشتیبان خلق رویدادها و نوآوری دانشگاهیان

رکنا: توافق نامه جامع همکاری مشترک میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان در حوزه خدمات دانش بنیان از جمله قراردهای پژوهشی، خدمات آزمایشگاهی و مشاورها منعقد شد.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ غلامحسین کسائی معاون تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در حاشیه این مراسم گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها راهی اجتناب ناپذیر است که صنعت پیمودن آن را شروع کرده و به صبر و برنامه ریزی نیاز دارد. در صنعت معمولا تجربه همکاری در حوزه نوآوری و فن آوری با دانشگاه و شرکت های دانش بنیان فراگیر نبوده است، لذا توافق نامه اخیر می تواند در سرعت حمایت از ایده های فن آورانه و نوآورانه گامی مهم باشد.

وی ادامه داد: در گروه صنعتی انتخاب با هدف ترویج و توسعه همکاری صنعت با دانشگاه و بهره‌ مندی از خدمات دانشگاهیان، اقداماتی را آغاز کرده ایم و امیدواریم در یک افق دو ساله، حداقل قرادادهای ما با دانشگاه اصفهان به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

فاطمه قدیری مدیر مرکز تکنولوژی و کارخانه نوآوری اسنواتک نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مدت زمان این توافق نامه سه ساله است، افزود: هردو طرف توافق کردند پروژه هایی بر مبنای محورهای مشخص شده تعریف کنند و گروه صنعتی انتخاب ضمن حمایت مالی، کلان روند ها را تعریف و دانشگاه اصفهان نیز در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت های پژوهشی را در این مسیر تعیین و تعریف نماید.

وی ادامه داد: یکی از نقاط بارز که در این توافق نامه دیده شده بحث قانون جهش تولید (بند ب ماده 11 و ماده 13 ) و حمایت هایی مالیاتی است که گروه صنعتی انتخاب از ظرفیت مالیاتی هرگونه دستورکاری که ذیل این تفاهم نامه منعقد می‌شود، استفاده کند.

مدیر مرکز تکنولوژی و کارخانه نوآوری اسنواتک گفت: هدف و چشم انداز این تفاهمنامه همکاری و تعریف پروژه حول محورهایی مانند تحقق و بهبود زنجیره ارزش دانش داخلی و بین المللی گروه ، هوش مصنوعی، رباتیک و داده کاوی، صنعت پایدار و مدیریت، همکاری با دانشجویان بین المللی که در دانشگاه اصفهان فعالیت می کنند و تعریف پروژه های توسعه ای، تکنولوژی های پیشرفته و بومی سازی و حمایت از داشجویان مقاطع مختلف دانشگاه اصفهان در قالب حمایت از پایان نامه ها و پروژه های دانشجویی است.

حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر افزایش تعامل دانشگاه و مجموعه اسنواتک اظهار گفت: برای تبیین مشکلات تعامل دانشگاه و صنعت، می توان از نظریه تعادل نقطه ای استفاده کرد. وی اظهار کرد: در الگوی تعادل نقطه ای، پایداری وضع موجود یک بعد و تحول و تغییرات بعد دیگر است. بسیاری از مشکلات تعامل ما با صنعت ناشی از چسبندگی به وضع موجود است و برای رفع این چسبندگی، جلسات با دستور کار مشخص و رصد مسیر طی شده ضروری است. آمدن صنایع به ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان می تواند اقدامی تحول ساز باشد. مشاهدات امروز و گزارشات نشان می دهد تحول شروع شده و باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود.

هرسیج در ادامه بیان کرد: نوآوری علاوه بر دستاردهای خوبی که دارد منجر به قدرت رقابتی صنایع در منطقه و دنیا می شود، اگر می خواهیم خلاق و نوآور باشیم باید راه های میانبر را امتحان کنیم و این مهم انجام نمی شود مگر این که مبتنی بر دانش باشد. در واقع راه میانبر برآمده از تولید دانش است اما با تقسیم کار محقق می شود.دانشگاه اصفهان با توجه به جامعیتی که دارد و به عنوان بزرگترین دانشگاه در مرکز کشور، می تواند در شکل دادن به فن آوری های بلوغ یافته، نقش ایفا کند.

توافق‌نامه همکاری میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان امضا شد/ اسنواتک ، پشتیبان خلق رویدادها و نوآوری دانشگاهیانCowork اسنواتک؛ فضایی برای نوآوری و خلق رویدادها

مدیر واحد نوآوری اسنواتک در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز سومین سال حضور اسنواتک در دانشگاه اصفهان گفت: در واحد نوآوری اسنواتک همواره انواع قراردادهای پژهشی، دانشجویی، جایزه اسنوا و ... منعقد می شود و از آنجا که رویکرد واحد نوآوری حل مسئله و چالشهای صنعت از طریق ارتباط با دانشگاه و بدنه بیرونی سازمان است به این نتیجه ریسدیم که زمانی این کارخانه نوآوری کامل می شود که در زنجیره تامین خود بحث فضای کار اشتراکی cowork وجود داشته باشد.

ساناز منصف با تاکید بر اینکه فضای کار اشتراکی اسنواتک بیشتر به بحث دانشجویی و موارد استارتاپی مرتبط میشود ادامه داد: قرارداهای ما در انتها به نتایجی میرسد که میتواند به یک استارآپ، طرح و محصولی برسد که این امر به یک فضای اشتراکی نیاز دارد.

وی افزود: در این فضای اشتراکی دانشجویان، اساتید و شرکت ها میتوانند به هم نزدیکتر شوند و ارتباطات قویتر برقرار کنند و افراد از طریق سامانه snowatec.com می توانند این فضای اشتراکی را رزرو نمایند و از تسهیلاتی مانند منتورینگ، دوره های آموزشی و برگزاری رویدادهای مختلف بهره ببرند.

گفتنی است در ادامه این مراسم نیز فضای کار اشتراکی اسنواتک « Cowork» افتتاح شد.

اصفهان/ بهمن راعی


توافق‌نامه همکاری میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان امضا شد/ اسنواتک ، پشتیبان خلق رویدادها و نوآوری دانشگاهیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!