سرنگونی 10 هزار پهپاد اوکراینی در «عملیات ویژه نظامی»


سرنگونی 10 هزار پهپاد اوکراینی در «عملیات ویژه نظامی»

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، بیش از ۱۰ هزار پهپاد اوکراینی سرنگون شده است.

سرنگونی 10 هزار پهپاد اوکراینی در «عملیات ویژه نظامی»

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه تازه‌ای درباره عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی از آغاز «عملیات نظامی ویژه» بیش از ۱۰ هزار پهپاد ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید که «در مجموع ۵۵۸ فروند بالگرد، ۲۶۱ بالگرد، ۱۰۰۴۰ هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد)، ۴۴۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۴۲۹۹ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی زرهی، ۱۱۸۹ راکت‌انداز چندگانه، ۷۴۷۹ توپخانه وخمپاره انداز، و همچنین ۱۶۶۶۰ خودروی تاکتیکی ویژه، از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم شدند.»

وزارت دفاع روسیه دیروز یکشنبه نیز اعلام کرد که سامانه‌ های پدافند هوایی این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته و تنها ۲ روز پس از آن که ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین اعلام کرد کی‌یف ۳ جنگنده بمب‌ افکن روسی را سرنگون کرده، پدافند هوایی این کشور ۳ فروند جنگنده سوخو- ۲۷ و یک بمب افکن تاکتیکی سوخو- ۲۴ را در مناطق زاپروژیا (Zaporizhzhia) و دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در جنوب شرقی اوکراین سرنگون کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین پیشتر با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی مدعی سرنگونی ۳ جت جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی کشورش شده بود! بر اساس ادعای رییس جمهور اوکراین، ارتش کی یف ۳ فروند جت جنگنده سو-۳۴ نیروی هوایی روسیه را در منطقه «خرسون» سرنگون کرده بود!/ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود