اجرای 8 هزار هکتار شبکه آبیاری با مشارکت کشاورزان و سرمایه‌ گذاران


اجرای 8 هزار هکتار شبکه آبیاری با مشارکت کشاورزان و سرمایه‌ گذاران

رکنا اقتصادی: سخنگوی صنعت آب کشور گفت: اجرای ۸ هزار هکتار شبکه آبیاری با مشارکت کشاورزان و سرمایه‌گذاران در دست پیگیری است.

به گزارش رکنا، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور اظهار داشت: وزارت نیرو از آغاز دولت سیزدهم، تکمیل و توسعه شبکه‌های آبیاری را در قالب طرح‌های مشارکتی بین کشاورزان و سرمایه‌گذاران دنبال می‌کند.

وی افزود: در همین راستا شرکت مدیریت منابع آب ایران با تشکیل کارگروه تسهیل‌گری، این موضوع را در سطح هفت استان کشور فعال کرده است و تاکنون حدود یک هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده؛ 8 هزار هکتار در حال اجرا است و 20 هزار هکتار در دست تنظیم موافقتنامه است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: البته علاوه بر طرح‌های شبکه آبیاری و زهکشی، طرح‌هایی نظیر نیروگاه و خط انتقال شرب نیز در همین چارچوب در سطح استان‌ها در حال پیگیری است.

سخنگوی صنعت آب تعداد طرح‌های در دست پیگیری از طریق مشارکت را بیش از 15 طرح اعلام کرد و گفت: ارگان‌های دولتی نظیر استانداری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، تعاونی روستایی، نظام مهندسی کشاورزی و بانک‌ها از پیش‌برد این طرح‌ها حمایت کرده‌اند و وزارت نیرو نیز به عنوان راهبر موضوع، نظارت فنی لازم را به عمل می‌آورد.


اجرای 8 هزار هکتار شبکه آبیاری با مشارکت کشاورزان و سرمایه‌ گذاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری