ابتلای نظامیان صهیونیست به اختلالات روانی پس از جنگ غزه


ابتلای نظامیان صهیونیست به اختلالات روانی پس از جنگ غزه

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: سربازانی که از جنگ غزه باز می‌گردند استرس پس از سانحه و تمایل به خودکشی دارند.

ابتلای نظامیان صهیونیست به اختلالات روانی پس از جنگ غزه

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که بخش توانبخشی در ارتش اشغالگر برنامه‌ای را برای کمک به سربازانی که به دلیل جنگ در غزه از اختلالات روانی رنج می‌برند، فعال خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از مقامات بخش توانبخشی گزارش داد که تیم‌هایی از پرستاران و روانپزشکان تشکیل می‌شوند که می‌توانند با تمایل به خودکشی مقابله کنند و هدف آن‌ها ارزیابی سربازانی است که از اختلالات روانی رنج می‌برند.

یدیعوت آحارنوت نوشت: جنگ غزه بهای سنگین و غیرقابل تحملی را در زندگی، جسم و اختلالات روانی به ویژه در میان سربازان معلولی تحمیل می‌کند.

روزنامه هاآرتص نیز فاش کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون بیش از ۲۸۰۰ سرباز در بخش توانبخشی وزارت جنگ صهیونیست‌ها تحت درمان قرار گرفته اند. این روزنامه گفت که ۱۸ درصد از این سربازان از مشکلات روانی و اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند.

همچنین روزنامه صهیونیستی معاریو مشکلات روحی و جسمی سربازان اشغالگر به ویژه نیرو‌های ذخیره در نتیجه جنگ غزه را تایید کرد.

این روزنامه با اشاره به اینکه سربازان ذخیره که از جنگ به دنیای کار باز می‌گردند ممکن است از بیماری‌های روحی رنج ببرند، گفت که غم و اندوه در سربازان به اشکال مختلف مانند علائم جسمی و روانی از جمله مشکلات در خواب و تنفس و کم اشتهایی ظاهر می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اسرائیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی