روز 80 طوفان‌الاقصی/ بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه


روز 80 طوفان‌الاقصی/ بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و افزایش آمار نظامیان اشغالگر به هلاکت رسیده در نوار غزه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

روز 80 طوفان‌الاقصی/ بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

به گزارش راهبرد معاصر، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به صورت مشخص اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه را هدف قرار داده و تعداد زیادی از آنها را بمباران کردند.

ده‌ها حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه‌های آوارگان

گزارش‌های رسانه‌های حاکی از آن است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و دقایق قبل حمله‌های وحشیانه خود را علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه از سر گرفته است. این حمله‌ها شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را نیز در برگرفت.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز سراسر منطقه‌های مرکزی نوار غزه و خان یونس را زیر آتش خود قرار داده است. توپخانه رژیم صهیونیستی شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ حمله هوایی پی در پی علیه اردوگاه‌های النصیرات، البریج و المغازی طی بامداد امروز انجام داده اند.

این جنگنده‌ها چندین نوبت پشت سر هم اطراف یک بیمارستان در نوار غزه را بمباران کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که تنها در یک مورد از بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه یک منزل مسکونی در منطقه معن واقع در شرق خان یونس ۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

از سوی دیگر درگیری‌ها و نبرد رزمندگان فلسطینی با عناصر متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد به طوری نیروهای مقاومت مانع پیشروی اشغالگران در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه شدند.

جنایت فجیع رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه المغازی

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۶۸ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد که شمار شهدای بمباران وحشیانه اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بیش از ۸۵ نفر است.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی نیز تاکید کرد که بیشتر شهدایی که به این بیمارستان انتقال داده شدند زن و کودک و افراد سالخورده هستند.

براساس گزارش‌ها یک نوزاد شیرخواره از جمله شهدای بمباران وحشیانه اردوگاه المغازی توسط اشغالگران صهیونیست است.

جنبش حماس به این حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد که جنایت المغازی تلاشی برای روحیه‌بخشی به ارتش شکست خورده دشمن است. این جنبش تاکید کرد که دشمن جنایتکار صهیونیست جنایتی وحشیانه را در ارودگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه مرتکب شد و خانه‌های فلسطینی‌ها را در این منطقه بمباران کرد که بر اثر آن ده‌ها نفر به شهادت رسیدند. این جنایت در راستای ادامه نسل‌کشی و کشتار جمعی کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه انجام می‌گیرد.

حماس بیان کرد که این بمباران جنایتکارانه و بزدلانه علیه غیرنظامیان در خانه‌های خود تلاشی برای روحیه‌بخشی به ارتش شکست خورده دشمن است که تحت حمایت دولت بایدن به عنوان شریک اول جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین قرار دارد.

حمله اشغالگران به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این عناصر صهیونیست به اردوگاه دیر عمار واقع در غرب رام الله و شهر جنین نیز یورش بردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از محاصره بیمارستان ابن سینا در جنین توسط ارتش رژیم صهیونیستی است.

اشغالگران صهیونیست به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین و اطراف آن حمله کردند. شهرهای الخلیل و طوباس و منطقه میثلون در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و مقاومت نیروهای فلسطینی بود.

در جریان درگیری‌ها در منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست توسط نیروهای مقاومت

منابع آگاه در گفتگو با المیادین تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین با پرتاب چندین نارنجک عناصر اشغالگر در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، عناصر صهیونیست با مقاومت شدید نیروهای فلسطینی در این اردوگاه رو به رو شدند.

همچنین نیروهای فلسطینی با اشغالگران متجاوز در اطراف اردوگاه جنین و دیگر محورهای این منطقه درگیر شدند.

تیپ طولکرم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: رزمندگان فلسطینی موفق شدند تجهیزات سنگین نظامیان صهیونیست از نوع D۹ در خیابان الشهدا واقع در محله المنشیه را با استفاده از نارنجک هدف قرار داده و منهدم کنند.

شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در محله‌های مرکزی اردوگاه جنین همچنان ادامه دارد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست