خواص کپسول مورینگا: 10 مهمترین فواید قرص مورینگا برای سلامتی


خواص کپسول مورینگا: 10 مهمترین فواید قرص مورینگا برای سلامتی

گیاه گز روغن یا مورینگا بخش جدانشدنی از خوراک‌های لذیذ جنوب هندوستان به شمار می‌رود. این گیاه دارای طعم و بافتی منحصر به فرد است. احتمالا از دانستن خواص بسیار مهم و ضروری گیاه گز روغن یا مورینگا برای بدن انسان شگفت‌زده خواهید شد. تمام...

گیاه گز روغن یا مورینگا بخش جدانشدنی از خوراک‌های لذیذ جنوب هندوستان به شمار می‌رود. این گیاه دارای طعم و بافتی منحصر به فرد است. احتمالا از دانستن خواص بسیار مهم و ضروری گیاه گز روغن یا مورینگا برای بدن انسان شگفت‌زده خواهید شد. تمام بخش‌های این گیاه به طور شگفت‌انگیزی قابل خوردن هستند. به همین دلیل کپسول مورینگا یا قرص مورینگا ، یکی از مکمل های غذایی پرطرفدار است که از برگ‌های درخت مورینگا استخراج می‌شود. این قرص دارای خواص بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از آنان اشاره میکنیم.

گیاه مورینگا یا گز روغن چیست؟

الف. درخت جادویی مورینگا گیاه بومی آفریقا و آسیا به شمار می‌رود و دارای خواص و کاربردهای فراوانی است. مردم انگلیس به آن “‌درامستیک‌”‌ و مردم فیلیپین به آن “‌مالونگای‌”‌ نیز می‌گویند.
ب. گیاه مورینگا در دامنه‌ی رشته‌ کوه‌های هیمالیا در هندوستان یافت می‌شود. این گیاه متعلق به خانواده‌ی گز روغنیان (Moringaceae) است. نام این گیاه از واژه‌ی “‌مورینگا‌”‌ در زبان مالایالمی گرفته شده است. این گیاه دارای خواص و کاربردهای فراوانی است؛ برگ‌ها، غلاف، میوه‌ها، گل‌ها، ریشه، و پوست این گیاه از جنبه‌های مختلف سودمند هستند.
پ. درخت مورینگا یا گز روغن در آب و هوای نیمه خشک، گرمسیری، و نیمه گرمسیری به آسانی رشد می‌کند و به دلیل آن‌که بخش‌های مختلف این گیاه قابل خوردن هستند، برای انسان فواید زیادی به همراه دارد.
ت. پر کاربردترین بخش‌های گیاه مورینگا برگ‌ها و دانه‌های آن هستند. از دانه‌ها و ریشه‌ی مورینگا برای گرفتن عصاره‌ی روغنی استفاده می‌شود، و از گل‌های آن نیز می‌توان در آشپزی و برای خوردن استفاده کرد.
ث. گذشته از این‌ها، از پوست، شیره، دانه‌ها، روغن، برگ‌ها، ریشه‌، و گل‌های این گیاه برای تهیه‌ی داروهای سنتی در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود.

خواص کپسول مورینگا

۱. تقویت سیستم ایمنی: کپسول مورینگا دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی است و می‌تواند به عنوان یک راه حل طبیعی برای پیشگیری از بیماری‌های عفونی مفید باشد.

۲. کاهش التهابات: این قرص دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند در درمان التهابات پوست، عضلات و مفاصل مفید باشد.

۳. تسکین دهنده درد: قرص مورینگا به عنوان یک تسکین دهنده درد طبیعی شناخته شده است و می‌تواند در درمان درد عضلانی و مفصلی مفید باشد.

۴. کاهش خطر بیماری‌های قلبی: این قرص دارای خواص کاهنده فشار خون و کلسترول است و می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.

۵. تقویت سلامت استخوان: کپسول مورینگا دارای خواص تقویت کننده استخوان است و می‌تواند به بهبود سلامت استخوان کمک کند.

۶. تسکین دهنده علائم بیماری‌های روده: قرص مورینگا می‌تواند به عنوان یک تسکین دهنده علائم بیماری‌های روده، مانند اسهال و یبوست، طبیعی استفاده شود.

۷. تقویت سلامت پوست: قرص مورینگا دارای خواص تقویت کننده پوست است و می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند.

۸. تسکین دهنده علائم بیماری‌های التهابی: این قرص می‌تواند به عنوان یک تسکین دهنده علائم بیماری‌های التهابی، مانند التهاب مفاصل، طبیعی استفاده شود.

۹. تقویت کننده سیستم گوارشی: قرص مورینگا می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده سیستم گوارشی طبیعی استفاده شود و می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک کند.

۱۰. تسکین دهنده درد سر: قرص مورینگا می‌تواند به عنوان یک تسکین دهنده درد سر طبیعی استفاده شود.

خواص مورینگا یا گز روغن: ۳۰ خاصیت مورینگا برای پوست، مو و زیبایی

ارزش غذایی مورینگا یا گز روغن

شگفت‌انگیزترین نکته درباره‌ی مورینگا این است که این گیاه انباری از مواد مغذی و مواد شیمیایی دارویی به شمار می‌رود. بخش‌های گوناگون این گیاه غنی از ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، آهن، و پروتئین هستند. این گیاه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی، هشت آمینو اسید ضروری، و سایر آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند و ضد بیماری است. بر اساس آموزه‌های طب آیورودا، مورینگا حاوی حدود ۵۳۹ ترکیبی است که همگی قابلیت پیشگیری از ۳۰۰ بیماری را دارا هستند. مورینگا یا گیاه گز روغن حاوی بیش از ۹۰ ماده‌ی مغذی و ۴۶ آنتی‌اکسیدان مختلفی است که آن را به یک انبار سرشار از مواد مغذی تبدیل کرده‌اند. جدول زیر خلاصه‌ای از ارزش غذایی این گیاه شگفت‌انگیز را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با توجه به خواص گیاه مورینگا یا گز روغن، گنجاندن این گیاه دارویی در رژیم غذایی یا برنامه‌ی روزانه‌تان ضروری است. این گیاه دارویی با خواص آنتی‌اکسیدانی، پاک کنندگی، و سم زدایی‌اش یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مراقبت از پوست به شمار می‌رود. همیشه قبل از مصرف یک محصول جدید بر روی پوست، نظیر روغن بن و خمیر برگ مورینگا، باید مقدار کمی از آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. مصرف گیاه مورینگا روشی راحت و دلپذیر برای بهره‌مندی کامل از خواص و فواید طبیعت برای سلامتی انسان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش