پایان تولید دوج چلنجر؛ خداحافظی با اسطوره


پایان تولید دوج چلنجر؛ خداحافظی با اسطوره

با هجوم خودروهای برقی به بازار، عرصه بر خودروهای عضلانی همچون دوج چلنجر تنگ شده است. از آنجایی که صنعت خودرو با سرعت تمام به سوی تولید خودروهای بدون آلایندگی حرکت می‌کند، برخی خودروهای درون‌سوز قدیمی مجبور به بازنشستگی هستند. از جمله این خودروها...

با هجوم خودروهای برقی به بازار، عرصه بر خودروهای عضلانی همچون دوج چلنجر تنگ شده است.

از آنجایی که صنعت خودرو با سرعت تمام به سوی تولید خودروهای بدون آلایندگی حرکت می‌کند، برخی خودروهای درون‌سوز قدیمی مجبور به بازنشستگی هستند. از جمله این خودروها می‌توان به شورولت کامارو نسل ششم اشاره کرد که خبر مربوط به توقف تولید آن در پدال منتشر شد. هم‌اکنون یکی از رقبای کلیدی کامارو یعنی دوج چلنجر نیز سرنوشت مشابهی پیدا کرده است.

پایان تولید دوج چلنجر؛ خداحافظی با اسطوره

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، تولید دوج چلنجر در کارخانه برامپتون استلانتیس در کانادا امروز به پایان رسید. همچنین این کارخانه به تولید دوج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ نیز خاتمه خواهد داد تا دوران سه نمونه از شناخته‌شده‌ترین خودروهای دنیا به پایان برسد. چلنجر در طول این سال‌ها موفقیت زیادی کسب کرده و البته ریشه‌ای قدیمی نیز دارد. سومین نسل چلنجر که تا به امروز تولید می‌شد اولین بار به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ معرفی شد. در بطن این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۱ لیتری همی با ۴۲۵ اسب بخار قدرت قرار داشت. هم‌اکنون و در سال ۲۰۲۳ شاهد تولید چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ هستیم که به لطف استفاده از نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار به قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد.

پایان تولید دوج چلنجر؛ خداحافظی با اسطوره

اگرچه تولید چلنجر، چارجر و کرایسلر ۳۰۰ در کارخانه برامپتون استلانتیس در کانادا به پایان می‌رسد اما نسل بعدی این خودروهای عضلانی در کارخانه ویندسور همین کشور تولید خواهند شد. این خودروساز فعلاً اشاره‌ای به جزئیات محصولات جدید خود نکرده اما چارجر دیتونا SRT بانشی کانسپت که چندی پیش معرفی شد می‌تواند پیش‌نمایشی از یک محصول برقی و پرفورمنس باشد. کارخانه برامپتون نیز تغییراتی در راستای تولید خودروهای بدون آلایندگی خواهد داشت و کراس اور درون‌سوز و برقی جیپ کامپس از سال ۲۰۲۵ در آن مونتاژ می‌شود. انتظار می‌رود بازه زمانی ۲ ساله برای نصب تجهیزات جدید در این کارخانه تأثیرات زیادی روی نیروهای کاری آن داشته باشد.

پایان تولید دوج چلنجر؛ خداحافظی با اسطوره

همان‌طور که قبلاً گزارش کرده‌ایم، ششمین نسل شورولت کامارو نیز به‌صورت رسمی راهی موزه شده و هفته قبل آخرین نمونه این خودرو در کارخانه گرند ریور جنرال موتورز در میشیگان تولید شده است. این مدل از نوع ZL1 کوپه با رنگ سفید و گیربکس ۶ سرعته دستی و پکیج ۱LE پرفورمنس پیست است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)