واکنش اسحاق جهانگیری به افزایش افسار گسیخته هزینه‌های دولت


واکنش اسحاق جهانگیری به افزایش افسار گسیخته هزینه‌های دولت

اقتصادنیوز: اسحاق جهانگیری با اشاره به افزایش افسار گسیخته هزینه‌های دولت، تاکید کرد: دولت در سال گذشته ۳۲۰ هزار میلیارد تومان به برخی صندوق های بازنشستگی کمک کرده و این کمک دولت نسبت به سال ۸۴ حدود ۲۰۰ برابر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مراسم بیست و یکمین سالگرد تاسیس مجموعه دنیای اقتصاد، با حضور جمعی از اقتصاددانان، صاحب‌نظران و چهره‌های مطرح سیاسی و اقتصادی کشور شامگاه امروز (یکشنبه سوم دی) در هتل استقلال تهران برگزار شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی در بخشی از این مراسم و در سخنانی به توضیح چالش‌ها و بحران‌های اساسی پیش روی کشور پرداخت.

او وجود این مسائل را نتیجه تعلل در تصمیم‌گیری مسوولان کشور دانست و به تبیین بحران کمبود آب، مسائل محیط زیستی، ناترازی نظام بانکی و صندوق های بازنشستگی پرداخت.

معاون اول دولت روحانی ضمن اشاره به افزایش افسار گسیخته هزینه‌های دولت و محدودیت‌های روز افزون منابع دولت بر این مسأله تاکید کرد که دولت در سال گذشته ۳۲۰ هزار میلیارد تومان به برخی صندوق های بازنشستگی کمک کرده و این کمک دولت نسبت به سال ۸۴ حدود ۲۰۰ برابر شده است.

جهانگیری از افق نامعلوم اقتصاد کشور و بن‌بست تصمیم‌گیری که در اثر آن به وجود آمده صحبت کرد.

او در ادامه افزود: «در زمان دولت محمد خاتمی، وقتی که در سال ۸۴ افق ۲۰ ساله‌ای برای تبدیل به قدرت اول منطقه شدن را تدوین کردیم، رقبای منطقه‌ای ما مثل ترکیه و عربستان سعودی شرایط مشابهی با ما داشتند؛ اما امروزه که به سر رسیدن آن نزدیک شدیم، شرایط کاملا دگرگون است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول