افسر اطلاعاتی صهیونیست: یمن یک تهدید بزرگ علیه اسرائیل است


افسر اطلاعاتی صهیونیست: یمن یک تهدید بزرگ علیه اسرائیل است

یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره عملیات‌های دریایی یمن ضد این رژیم اعلام کرد که یمنی‌ها دارای انبار بزرگی از انواع موشک‌ها و پهپادها هستند و تبدیل به تهدیدی بزرگ برای اسرائیل شده‌اند.

افسر اطلاعاتی صهیونیست: یمن یک تهدید بزرگ علیه اسرائیل است

به گزارش راهبرد معاصر. در میان نگرانی فزاینده رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم و در راس آنها آمریکا از معادله دریایی که یمن علیه اسرائیل ایجاد کرده است، یک افسر اطلاعاتی رژیم اشغالگر با اشاره به موقعیت راهبردی که یمن در سواحل دریای سرخ دارد تاکید کرد که یمنی‌ها دارای انبار بزرگی از موشک‌ها و پهپادها هستند و یمن دست کم 100 هزار نیروی نظامی دارد.

یک افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده در گزارشی در وبسایت عبری گلوبس اعلام کرد، بعد از عملیات‌های مستقیم صنعا علیه اسرائیل به دنبال جنگ غزه، پهپادهای یمنی در دریا تهدیدی بزرگ در سطح راهبردی و نظامی برای اسرائیل هستند. علاوه بر انبار بزرگ موشک‌ها و پهپادهای یمن و نیز دست کم 100 هزار نیروی نظامی که این کشور در اختیار دارد، موقعیت راهبردی یمن در سواحل دریای سرخ، این کشور را تبدیل به چالشی واضح و ملموس برای اسرائیل کرده است.

وی افزود، امروز یمنی‌ها مجهز به بهترین جنگ افزارها، موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین هستند که از حدود 2 ماه پیش به سوی اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌شوند. یمنی‌ها حتی دارای شناورهای بدون سرنشین نیز هستند اما شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین برگ برنده آنها این باشد که می‌توانند دریای سرخ را محاصره کنند و آن را ببندند.

در ادامه این گزارش به قلم افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آمده است، بزرگترین امتیاز یمنی‌ها این است که آنها بر بخش اعظمی از سواحل دریای سرخ و تنگه باب‌المندب سیطره دارند؛ جایی که 14 درصد تجارت دریایی جهان وابسته به آن است. صنعا با استفاده از موشک‌ها، هواپیماها و پهپادهای خود مانع از حرکت کشتی‌ها می‌شود و این موجب شده تا غول‌های کشتیرانی مسیر خود را به سمت دماغه امیدنیک و غرب آفریقا تغییر دهند و به این ترتیب مجبورند 10 تا 14 روز وقت خود را بیشتر تلف کنند.

این افسر صهیونیست تصریح کرد، با وجود اینکه سامانه پدافندی اسرائیل در تلاش برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی است اما این سلاح‌ها تبدیل به تهدیدی واقعی برای اسرائیل شده‌اند.

پیشتر کشتی‌هایی تجاری که به سمت فلسطین اشغالی در حرکت بودند ، از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ و از آنجا به بندر ایلات یا کانال سوئز مصر و سپس به بندر اشدود یا حیفا منتقل می‌شدند.اما امروز در سایه جنگ غزه و معادله دریایی جدیدی که یمن علیه رژیم صهیونیستی ترسیم و تهدید کرده که تا زمان رفع محاصره غزه و ورود غذا و دارو و سایر ملزومات اساسی به این منطقه، هیچ کشتی اسرائیلی یا بین‌المللی نمی‌تواند به سمت فلسطین اشغالی حرکت کند و برای این رژیم کالا و مواد غذایی و... ببرد، کشتی‌هایی که عازم اراضی اشغالی هستند دیگر نمی‌توانند از تنگه باب المندب و دریای سرخ عبور کنند و بنابراین مجبورند آفریقا را دور بزنند تا از طریق تنگه جبل‌الطارق به فلسطین اشغالی برسند.

از آنجایی که تجارت دریایی رژیم صهیونیستی به شکل قابل توجهی وابسته به دریای سرخ است، بعد از عملی شدن تهدیدات نیروهای مسلح یمن علیه این رژیم در سایه تجاوزات اشغالگران ضد غزه، اسرائیلی‌ها به شدت نگران پیامدهای اقتصادی محاصره دریایی هستند که یمن ضد اسرائیل اعمال کرده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !