نگرانی ناتو از حمله روسیه به اروپا شدت گرفت


 نگرانی ناتو از حمله روسیه به اروپا شدت گرفت

اقتصادنیوز: نشریه آلمانی «بیلد» به نقل از یک منبع اطلاعاتی اروپایی گزارش داد که اعضای ناتو بیم آن دارند که روسیه زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به اروپا حمله کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک سرویس مخفی اروپایی سناریویی دراماتیک در ارتباط با خلاء قدرت در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تشدید آسیب‌پذیری بالقوه اروپا در نوامبر ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا روی کار می‌آید، ترسیم کرده است، به عبارتی از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تا تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا.

خبر مرتبط
درخواست سناتورهای آمریکایی برای فشار کاخ سفید بر قطر!

اقتصادنیوز: سناتورهای آمریکایی خواستار فشار کاخ سفید بر قطر در بحران غزه شدند.

طی روزهای گذشته بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هشدار داد: «حدود ۵ تا ۸ سال فرصت داریم که در نیروهای مسلح، در صنعت و جامعه عقب‌ماندگی را جبران کنیم.»

ظاهرا پیستوریوس انتظار حمله احتمالی روسیه در کمتر از یک دهه آینده به این کشور را دارد. دیگران اما خطر را در آینده‌ای نزدیک‌تر می‌بینند. با این حال، حتی در داخل ناتو نیز ارزیابی‌ها متفاوت است. سوال اصلی این است که روسیه چقدر سریع خسارت‌ها و کسری‌های خود از جنگ اوکراین را بازیابی می‌کند.

یاک سیویرا ، رئیس دفتر امنیت ملی لهستان در ابتدای دسامبر گفت: «کشورهای ناتو در جناح شرقی باید یک چارچوب زمانی سه ساله را برای آماده شدن برای رویارویی انتخاب کنند. در این مدت، باید پتانسیلی در جناح شرقی ایجاد شود که بازدارنده آشکاری از تهاجم باشد.»

این به این معناست که لهستان اعتقاد دارد روسیه تقریبا دو برابر سریع‌تر از آنچه وزیر دفاع آلمان فرض می‌کند، دوباره سرپا خواهد شد.

یک سرویس مخفی اروپایی به ارزیابی چشمگیرتری رسیده است؛ ممکن است روسیه حین دوره گذار سه ماهه در آمریکا که از نوامبر ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵ است، دوباره به اروپا حمله کند.

یک منبع آشنا به این موضوع، در گفت‌وگو با نشریه آلمانی بیلد مدعی شد که روسیه دقیقاً در لحظه‌ای که به نظر می‌رسد ایالات متحده «بی رهبر» است، ممکن است حمله کند و بنابراین آمریکا با تأخیر می‌تواند به کمک کشورهای اروپایی بیاید؛ به طور خاص، دورانی بین حذف احتمالی جو بایدن در نوامبر ۲۰۲۴ و تصدی پست جانشین احتمالی او در ژانویه ۲۰۲۵.

به گفته این منبع، احتمال حمله روسیه به اروپا، در صورت روی کار آمدن دونالد ترامپ بیشتر است. طبق گفته این مقام اطلاعاتی، روس‌ها امیدوارند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، کاخ سفید را پس بگیرد. در زمان او هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

ترامپ اخیراً علیه کمک بیشتر به اوکراین صحبت کرد. او قبل و در دوران ریاست جمهوری خود از نزدیکان پوتین به حساب می‌آمد. همچنین ادعا شده کرملین تلاش کرده تا بر انتخابات آمریکا به نفع ترامپ تاثیر بگذارد.

آرویداس آنوشاوسکاس، وزیر دفاع لیتوانی که به مناسبت استقرار سربازان آلمانی در لیتوانی با بوریس پستوریوس دیدار کرد، گفت: «ارتش روسیه در حال حاضر در اوکراین بسته است. وقتی در آنجا برنده شد، روی اروپا تمرکز می‌کند. این بدان معناست که اگر شکست نظامی روسیه در اوکراین را تضمین کنیم، خطر حمله به ناتو به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. مهم نیست چه پنجره زمانی‌ای واقع‌بینانه است. سه، هشت یا ۱۰ سال. مهم است که برای حمله روسیه فورا آماده شویم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی