چند راهکار برای نگهداری طولانی مدت انار


چند راهکار برای نگهداری طولانی مدت انار

رکنا: راهکارهای متنوع برای نگهداری انار را از سنتی تا مدرن در این مطلب خواهید شناخت.

به گزارش رکنا، بهترین روش نگهداری انار به نوع نگهداری آن بستگی دارد. اگر می‌خواهید انار را به صورت کامل و با پوست نگهداری کنید، بهترین روش نگهداری آن در یخچال است. انار را در یک ظرف یا سبد در قسمت جامیوه‌ای یخچال قرار دهید و هر چند روز یک بار آن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. انار با پوست می‌تواند به مدت 2 تا 3 هفته در یخچال نگهداری شود.

چند راهکار برای نگهداری انار در طولانی مدت

بهترین روش نگهداری انار به نوع نگهداری آن بستگی دارد. اگر می‌خواهید انار را به صورت کامل و با پوست نگهداری کنید، بهترین روش نگهداری آن در یخچال است. انار را در یک ظرف یا سبد در قسمت جامیوه‌ای یخچال قرار دهید و هر چند روز یک بار آن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. انار با پوست می‌تواند به مدت 2 تا 3 هفته در یخچال نگهداری شود.

انار یکی از میوه‌های جذاب و محبوب است که علاوه بر خواص طبیعی و معجزه‌آسا، طعم خوشایندی نیز دارد. تمایل به استفاده از این میوه در فصول مختلف و طیف گسترده‌ای از کاربردها، نگهداری طولانی مدت انار را به یک چالش تبدیل کرده است.

نگهداری سنتی انار در گودال

در دورانی که تکنولوژی سردخانه‌ها وجود نداشت، باغداران با استفاده از تکنیک‌های سنتی، انار را نگهداری می‌کردند. یکی از این تکنیک‌ها، ساخت گودال در زمین و پوشاندن آن با سنگ‌های رودخانه است. انارها روی سنگ‌ها قرار می‌گیرند و سپس روی آنها با برگ‌های چنار پوشانده می‌شود. این شیوه موجب تازه ماندن انار تا حدود 4 ماه می‌شود. روش دیگر قرار دادن انارها را در یک محفظه گلی است، یعنی انارها را درون یک جعبه قرار دهید و اطراف آن را به طور کامل با گل یا کاه‌گل بپوشانید.

چرب کردن پوست انار

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به ما کمک کند تا انارها را برای مدت زمان طولانی‌تری نگهداری کنیم، استفاده از روغن نباتی برای چرب کردن پوست انار است. به این ترتیب که پوست انار را با یک لایه نازک از روغن پوشانده، سپس انارها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار می‌دهیم. هدف از استفاده از روغن، جلوگیری از خشک شدن پوست انار و حفظ رطوبت آن است.

پوشاندن انار با پلاستیک به منظور جلوگیری از نفوذ هوا است. هوا می‌تواند موجب اکسیده شدن و در نتیجه، فاسد شدن دانه‌های انار شود. پلاستیک نیز به عنوان یک مانع اضافی عمل می‌کند تا از خروج رطوبت جلوگیری کند. در این حالت، می‌توان انار را برای مدت طولانی، تا چندین ماه، در یخچال نگهداری کرد.

نگهداری خانگی با توجه به کیفیت پوست انار

یکی از روش‌های متداول نگهداری انار در خانه، انتخاب انارهای با پوست سالم و بدون ایجاد زخم است. این انارها می‌توانند تا حدود دو هفته تا ۱۴ روز در محیط‌های خنک و تاریک نگهداری شوند. اگر انار شما دچار ترک یا زخم است، استفاده از فریزر یا یخچال پیشنهاد می‌شود.

استفاده از فریزر برای نگهداری طولانی‌مدت انار

فریزر یک گزینه موثر برای نگهداری انار در زمان‌های طولانی است. در این روش، ابتدا دانه‌های انار را با دقت انتخاب و از بین آنها هر گونه دانه خراب یا تغییر رنگ پیدا کرده را جدا می‌کنید. سپس دانه‌ها را به گونه‌ای در سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی می‌چینید که به هم نچسبند، سپس در فریزر قرار می‌دهید. پس از 2 ساعت، دانه‌ها را در ظرف‌های مخصوص فریزر انتقال داده و در آنها را می‌بندید. با این روش، انار را می‌توان تا 6 ماه نگهداری کرد.

نگهداری انار در یخچال با استفاده از جاذب‌ها

یخچال یکی از مکان‌های ایده‌آل برای نگهداری انار در مدت زمان کوتاه تا متوسط است. برای این منظور از ساشه‌های جاذب اتیلن که مانع از فساد میوه می‌شوند، در کنار انار یا دانه‌های آن استفاده می‌کنید.

نگهداری سنتی با استفاده از بطری‌های شیشه‌ای

از نظر بعضی، استفاده از بطری‌های شیشه‌ای برای نگهداری دانه‌های انار نیز مفید است. در این روش دانه‌ها را در بطری شیشه‌ای قرار داده و در محیطی بدون هوا نگهداری می‌کنید، به این ترتیب انار بدون اینکه خشک شود، برای مدت چند هفته سالم می‌ماند.

منبع : روزیاتو


چند راهکار برای نگهداری طولانی مدت انار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟