دپوی موبایل در گمرک به دلیل بخشنامه بانک مرکزی/ مشکل پیامکی همتا حل شده است


رئیس انجمن واردکنندگان موبایل ضمن تشریح ابعاد مشکل ایجاد شده در بستر پیامکی سامانه همتا، از دپوی محموله‌های تلفن همراه در پایانه‌های گمرکی کشور به دلیل بخشنامه جدید بانک مرکزی خبر داد.

دپوی موبایل در گمرک به دلیل بخشنامه بانک مرکزی/ مشکل پیامکی همتا حل شده است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حبیب الله اسدی» رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عدم اجرای کامل رجیستری تلفن‌های همراه و اختلال در بستر پیامکی سامانه همتا اظهار کرد: این موضوع قدیمی بوده و اکنون تقریبا حل شده است.


رئیس انجمن واردکنندگان موبایل درباره جزئیات این اختلال توضیح داد: این مسئله به مشکلی بازمی‌گردد که میان سامانه همتا و اپراتور همراه اول ایجاد شده بود؛ در حال حاضر چالش مذکور رفع شده و اکنون پیامک سامانه همتا برای مشترکان خطوط همراه هم به مانند سایر اپراتور‌ها ارسال می‌شود.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون علت اصلی مشکل پیش آمده میان همتا و همراه اول، ابراز بی اطلاعی کرد.


اسدی در ادامه از وقوع یک چالش در حوزه واردات تلفن‌های همراه خبر داد و درباره آن گفت: در حال حاضر مشکلی که در حوزه تلفن‌های همراه با آن مواجه هستیم به مسئله واردات این کالا باز‌می‌گردد، زیرا اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که طی آن شرکت‌های واردکننده موبایل امکان ویرایش ثبت سفارش کالای خود را نداشته و در نتیجه اجازه ترخیص اجناس خود از پایانه‌های گمرکی را هم ندارند.


وی افزود: ماحصل این عدم عرضه باعث شده که بازار موبایل با کمبود و سپس با افزایش قیمت کالا مواجه شود. البته باید یادآور شد که بخشنامه مذکور بانک مرکزی صرفاً برای موبایل نبوده و برای همه اقلام کالایی به اجرا درآمده است، اما از آنجایی که تلفن‌های همراه از تنوع مدل متعددی برخودارند و زمان ثبت سفارش و تامین و تخصیص ارز آن به طول می‌انجامد، بهتر است در اجرای این بخشنامه بانک مرکزی میان موبایل و سایر کالا تفاوت‌هایی در نظر گرفته شود.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)