آموزش آسان زبان انگلیسی به کودکان در منزل


آموزش آسان زبان انگلیسی به کودکان در منزل

برای آموزش زبان انگلیسی در منزل راه‌های زیادی وجود دارد؛ اما کدام روش برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب‌تر است؟ واقعیت این است که آموزش به کودکان اصول و قواعد خود را دارد. ما در این مقاله درباره معیارها و ویژگی‌های روش‌های تدریس زبان...

برای آموزش زبان انگلیسی در منزل راه‌های زیادی وجود دارد؛ اما کدام روش برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب‌تر است؟ واقعیت این است که آموزش به کودکان اصول و قواعد خود را دارد.

ما در این مقاله درباره معیارها و ویژگی‌های روش‌های تدریس زبان انگلیسی به کودکان مفصل صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید به فرزندتان در منزل انگلیسی آموزش دهید، این مقاله را از دست ندهید.

معیارهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در قدم اول برای آموزش آسان زبان انگلیسی به کودکان در منزل باید یک‌سری معیار را در نظر بگیرید و بعد از آن به سراغ روش‌های تدریس بروید؛ معیارهایی مانند:

  • کودک شما چند سال دارد؟ هرچه سن کودک کمتر باشد، بیشتر به روش‌های سرگرم‌کننده نیاز داریم.
  • برای آموزش فرزندتان چقدر بودجه در نظر گرفته‌اید؟
  • چقدر می‌توانید برای آموزش فرزندتان وقت بگذارید؟
  • کودک شما به چه موضوعاتی علاقه دارد و میزان تمرکز او چقدر است؟

با در نظر گرفتن این معیارها، حالا سراغ بهترین روش تدریس زبان انگلیسی به کودکان بروید و برای آموزش فرزندتان از این روش‌ها کمک بگیرید.

روش‌های تدریس زبان انگلیسی به کودکان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید سعی کنید تمام حواس پنج‌گانه کودک را حین آموزش درگیر کنید.

روشی خوب است که مهارت‌هایی مانند کار گروهی را در او تقویت کند و البته برای کودک هیجان‌انگیز باشد. این موارد را در ادامه مفصل شرح می‌دهیم.

زمان آموزش محدود باشد

بچه‌ها دامنه توجه محدودی دارند. برای همین توصیه می‌کنیم زمان آموزش را کوتاه در نظر بگیرید. برای مثال بازه زمانی 5 الی 10 دقیقه بهترین مدت‌زمان برای آموزش به کودکان 2 الی 3 سال است.

موضوعات مرتبط با زندگی را به کودک آموزش دهید

درس‌هایی را که می‌خواهید به فرزندتان آموزش دهید، محور موضوعاتی مانند غذا، حیوانات، طبیعت، خانه و خانواده انتخاب کنید. موضوعات مرتبط با زندگی باعث ارتباط بهتر کودکان با زبان انگلیسی و تداوم یادگیری می‌شود.

خوشبختانه، به‌لطف اینترنت به بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان دسترسی داریم و می‌توانیم با جست‌وجویی ساده، مثال و تمرین‌های متنوع پیدا کنیم!

کار گروهی را تمرین کنید

کودکان دوست ندارند یکجا بنشینند. پس باهم مشارکت کنید و از آن‌ها بخواهید در راستای موضوع درس کاری انجام دهند. مثلا اگر قرار است اسم کیک‌ها را یاد بگیرید، می‌توانید با فرزندتان آشپزی کنید.

با فعالیت‌های فیزیکی زبان انگلیسی را آموزش دهید

کودکان عاشق بازی هستند و برای آموزش زبان با بازی دستتان باز است، چون بی‌نهایت بازی داریم. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به آن‌ها زبان انگلیسی را آموزش دهید، از طریق بازی است. برای مثال برای آموزش اعداد از لی‌لی، چرتکه و قایم‌باشک استفاده کنید.

از خلاقیت کودکان در آموزش حمایت کنید

کودکان می‌توانند از شخصیت‌هایی که در یک داستان می‌‌شنوند، نقاشی بکشند یا کاردستی درست کنند تا به بازگویی داستان آن‌ها کمک کند یا می‌توانند تصاویر مربوط به درس را رنگ‌آمیزی کنند. حتی می‌توانند از کتاب‌ها تصاویر را جدا کنند. با چنین تمرین‌هایی از فرزندتان حمایت کنید و از او بخواهید تا در یادگیری زبان انگلیسی مشارکت داشته باشد.

آموزش آسان زبان انگلیسی به کودکان در منزل

هدف‌گذاری کنید و مشوق کودک باشید

در مسیر آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای آن‌ها اهداف روشنی تعیین کنید و به کودک بازخورد دهید. تشویق کودکان بسیار در یادگیری آن‌ها اثربخش است. برای تمجید از موفقیت کودک می‌توانید از برچسب‌های مختلفی مثل ستاره استفاده کنید.

به‌صورت شنیداری زبان انگلیسی را آموزش دهید

یکی از روش‌های آموزشی سرگرم‌کننده برای کودکان، گوش دادن به موسیقی است. از سوی دیگر بارها و بارها شنیدن جمله‌ها و کلمه‌ها به زبان انگلیسی کمک می‌کند تا کودک با ساختار جمله‌ها و تلفظ صحیح آن‌ها آشنا شود.

برای آموزش شنیداری می‌توانید از لالایی‌ها و پادکست‌ها استفاده کنید.

زبان انگلیسی را تصویری و شنیداری آموزش دهید

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان لازم است که تمام حواس آن‌ها درگیر شود تا بهتر بتوانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در روش دیداری و شنیداری می‌توانید از دیدن کارتون برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندتان استفاده کنید. با دیدن کارتون، کودک همزمان با شنیدن کلمات، تصویر آن‌ها را هم می‌بیند و بهتر می‌توانند کلمه‌ها را حفظ کند.

با اپلیکیشن‌ها، زبان انگلیسی را آموزش دهید

تکنولوژی را دست کم نگیرید! در اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی، کودک با کلمات جدید، تصویر آن‌ها، تلفظ و املای کلمات آشنا می‌شود. یعنی هم‌زمان حواس دیداری، نوشتاری و شنیداری کودک تقویت می‌شود.
آموزش آسان زبان انگلیسی به کودکان در منزل

برای آموزش زبان انگلیسی مکالمه کنید

سعی کنید روزانه زمانی را بعد از تدریس، به مکالمه اختصاص دهید و از فرزندتان بخواهید درباره یکی از موضوعات مورد علاقه خود به انگلیسی صحبت کند یا از او به انگلیسی سوال بپرسید.

در اوایل آموزش سعی کنید روی قواعد گرامری سخت‌‌گیری نکنید و جملات فرزندتان را اصلاح نکنید تا کم‌کم مکالمه را یاد بگیرد.

و اما رسیدیم به قسمت اصلی داستان! با این همه روش آموزشی، آموزش زبان انگلیسی به فرزندمان را از کجا شروع کنیم؟ جواب این سوال را در ادامه می‌دهیم.

از کجا آموزش زبان انگلیسی به کودکان را آغاز کنیم؟

برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندتان می‌توانید از کلاس‌های حضوری یا آنلاین استفاده کنید یا اینکه خودتان در خانه با روش‌های بالا آموزش را شروع کنید.

اما پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره‌های آموزشی آنلاین است؛ چراکه زمان آموزش دست خودتان است، هزینه کمتری دارد و می‌توانید از زمان تولد فرزندتان آموزش را شروع کنید! چه چیزی بهتر از این؟

آکادمی مهدیه بیابانی با دوره جامع کودک دوزبانه، متنوع‌ترین دوره آموزشی را از زمان تولد تا 12 سالگی را برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان فراهم کرده است.

این دوره آموزشی شامل کارتون‌های آموزشی متناسب با سن کودکان، آهنگ، پادکست، لالایی، کاربرگ‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی است. برای مشاوره و تهیه این دوره می‌توانید با جست‌وجوی کلمه دوره کودک دوزبانه از ریز جزئیات این دوره اطلاعات کسب و آن را برای فرزندتان تهیه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان غیرحضوری شد/ شناور شدن ادارات تا ساعت 9