جنایت جدید اسرائیل در غزه / حماس از نهادهای بین المللی درخواست کمک کرد


 جنایت جدید اسرائیل در غزه / حماس از نهادهای بین المللی درخواست کمک کرد

اقتصادنیوز : جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره «اعدام‌های میدانی» که توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه انجام شده، گردید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، دفتر رسانه‌ای دولت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسنادی را جمع‌آوری کرده که اثبات می‌کند، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از زمان حمله به ساکنان غزه در هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر) بیش از ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی را در این نوار باریکه و شمال آن اعدام میدانی کرده است.

خبر مرتبط
مذاکرات اسرائیل و حماس برای تبادل اسرا به کجا رسید ؟

اقتصادنیوز : برخی منابع آگاه اسرائیل اظهار کردند که مذاکرات برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و اسرائیل تا این لحظه پیشرفتی نداشته و رئیس این جنبش در غزه در حال حاضر علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارد.

حماس در این بیانیه اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی چاله‌های بزرگی حفر کرده و ده‌ها شهروند عادی زنده فلسطینی را در آن‌ها قرار داده و سپس با شلیک مستقیم گلوله آنها را اعدام کرده و سپس با بولدوزر اقدام به دفن آنها کرده‌ است.

ارتش رژیم اسرائیل تاکنون در این زمینه پاسخی نداده است.

«اشرف القدری» سخنگوی وزارت بهداشت غزه دیروز (شنبه) گفته بود که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات زمینی خود در جبالیا و سایر مناطق دیگر در شمال غزه ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را در خیابان‌ها اعدام کرده است.

همچنین کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که گزارش هایی دریافت کرده که نشان می دهد نظامیان رژیم صهیونیستی بدون محاکمه و ادله حقوقی ۱۱ فلسطینی غیرمسلح را به قتل رسانده اند که می تواند در ردیف جنایت جنگی در نوار غزه قرار گیرد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از رژیم اسرائیل خواسته است تا تحقیقاتی را درباره احتمال ارتکاب جنایت جنگی توسط نظامیانش آغاز کند، اما این رژیم ادعا کرده که این اتهامات صحت ندارد و بی اساس است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده است که بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، بمباران های انجام شده در غزه توسط رژیم صهیونیستی تاکنون منجر به شهادت ۲۰ هزار و ۲۵۸ فلسطینی که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند و مجروح شدن بیش از ۵۳ هزار نفر دیگر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است