وقوع آتش‌سوزی در یکی از توربین‌های نیروگاه شهید منتظری اصفهان


وقوع آتش‌سوزی در یکی از توربین‌های نیروگاه شهید منتظری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع حادثه آتش‌سوزی و دودزدگی در توربین واحد ۲ نیروگاه شهید منتظری اصفهان در شنبه شب خبر داد.

به گزارش مشرق، منصور شیشه‌فروش شنبه شب اظهار داشت: این حادثه حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب اتفاق افتاد و با اعزام به موقع نیروهای آتش نشانی نیروگاه و پالایشگاه و همچنین سازمان‌های آتش نشانی شاهین شهر و اصفهان، کنترل و ایمن سازی محل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این حادثه مصدومی به همراه نداشت، افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که حادثه آتش سوزی در توربین واحد ۲ نیروگاه شهید منتظری اصفهان به دلیل داغ شدن روغن و نشتی از یاتاقان اتفاق افتاده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه نیروگاه شهید منتظری اصفهان به دلیل کاهش گاز تخصیصی در زمان حاضر با ۳۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: واحدی که دچار حادثه شد از بخش هایی است که به دلیل کاهش ظرفیت تولید از مدار خارج شده بود.

نیروگاه شهید منتظری اصفهان دارای هشت واحد هر کدام با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات و در مجموع با ظرفیت یکهزار و ۶۰۰ مگاوات تولید انرژی برق است و حدود ۵۰ درصد از انرژی برق مورد نیاز استان اصفهان و ۳.۳ درصد برق شبکه سراسری کشور را تامین می‌کند.

این نیروگاه از حدود ۲ ماه گذشته بدلیل کاهش سوخت گاز طبیعی با ۳۵ درصد از ظرفیت خود در حال تولید برق است.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آتش سوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان