میک شوماخر از آموخته های خود در کنار رانندگان مرسدس می گوید


فرمول یک ایران – میک شوماخر راننده رزرو جوان آلمانی تیم فرمول یک مرسدس، درس های مهمی را از لوئیس همیلتون و جورج راسل در این تیم آموخت و در این مورد صحبت هایی را کرد. شوماخر پس از دو فصل حضور در تیم هاس، صندلی خود را در پایان سال 2022 از دست داد....

فرمول یک ایران – میک شوماخر راننده رزرو جوان آلمانی تیم فرمول یک مرسدس، درس های مهمی را از لوئیس همیلتون و جورج راسل در این تیم آموخت و در این مورد صحبت هایی را کرد.

شوماخر پس از دو فصل حضور در تیم هاس، صندلی خود را در پایان سال 2022 از دست داد. میک فرصت راننده رزرو بودن را در مرسدس و مکلارن در سال 2023 به دست آورد.

میک که حال قرار است در سال آینده برای تیم آلپین در مسابقات استقامتی رانندگی کند از آموخته های خود در مرسدس این چنین صحبت می کند:

حالا به عنوان راننده با توجه به ارزش و توانایی که دارم، بیشتر می دانم که از تیم خودم چه انتظاری را داشته باشم.

بدیهی است که وقتی برای اولین بار وارد فرمول یک شدم، سخت بود که بدانم دقیقا باید در چه موقعیتی باشم و چطور باید در مورد موضوعاتی که وجود دارد صحبت کنم. با توجه به همکاری که با لوئیس و جورج داشتم، حالا می دانم که دقیقا سطح صحبت ها کجا قرار دارد و من تا کجا می توانم پیش بروم و هیچ مشکلی برای اشتراک اطلاعاتم در آینده ندارم.

واضح است که از لحاظ رانندگی، چون کاری انجام نداده ام (قدم مثبتی حس نمی کنم) اما به طور کلی، از لحاظ یادگیری و جذب اطلاعات در تیم مرسدس و چیزهایی که مشاهده کردم، مطمئناً احساس می‌کنم که قدمی رو به جلو برداشته‌ام.

در همین حال، شوماخر همچنین از یک درس کلیدی از هم تیمی سابق خود یعنی کوین مگنوسن صحبت می کند:

بسیاری از رانندگان معمولا در فرمول یک خودخواه هستند. اما از سوی دیگر، سال گذشته نیز با کوین کار کردم و کوین این احساس را داشت که یک ماشین در مسابقات دیگر را به اشتراک بگذارد و مزایای کار با راننده دیگری را ببیند، این فلسفه کوین روی من کاملاً تأثیرگذار بود.

فکر می‌کنم در فرمول یک، اگر هر دو راننده با هم کار کنند، افراد زیادی از این قضیه سود می برند.

شوماخر در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت به مسابقات واقعی در سال 2024 برای او مهم بوده است، پاسخ داد:

بله، بسیار مهم است. بدیهی است که کناره گیری از مسابقات واقعی در تمام سال سخت بوده است. از اینکه دوباره سوار ماشین می شوم، مسابقه می دهم و یک چالش جدید دارم هیجان زده هستم.

من یک راننده مسابقه ای هستم و فکر کنم 14 سال است که از دنیای مسابقات خارج نشده ام، بنابراین این تصمیم مطمئنا یک انتخاب روشن و یک جهت واضح برای حضور دوباره در مسابقات برای سال آینده بود.

قطعاً من مسابقات استقامتی را یک چالش می‌بینم، اما به عنوان یک راننده این موضوع را به عنوان نردبانی برای پیشرفت خودم می بینم و امیدوارم که اگر روزی دوباره به فرمول یک بازگشتم می توانم تجربه خودم را از این سری به فرمول یک ببرم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج