این حیوانات فرزندان خود را میخورند !!


این حیوانات فرزندان خود را میخورند !!

حیواناتی مثل میمون ها و ببر و خرس ها هم، هم نوع خوارند و این مسئله همه را شوکه کرده ...

از ببرها گرفته تا خرس‌ها، در این لیست نام تعدادی از گونه‌های جانوری به چشم می‌خورد که حتی تصور نمی‌شود که همنوع خود را بخورند. ظاهرا همنوع خواری در قلمرو حیوانات بیشتر از آن چیزی است که ما فکرش را می‌کنیم.

میمون‌ها

همنوع خواری در میمون‌ها معمولاً با کشتن نوزادان همراه است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹، محققان گروهی از میمون‌های کپوچینی را مشاهده کردند که در حال خوردن نوزادی از گونه خودشان در پارک ملی کاستاریکا بودندف این اتفاق زمانی افتاده بود که میمون ۱۰ روزه از درخت سقوط کرده بود.

محققانی که این همنوع خواری را مشاهده کردند، مشکوک بودند که یک میمون بالغ، نوزاد را هل داده یا به او حمله کرده و باعث مرگ او شده است. نرهای بالغ از گونه‌های مختلف، فرزندان غیرمرتبط را می‌کشند تا فرصتی برای فرزندآوری خود داشته باشند.

این حیوانات فرزندان خود را میخورند !!

خرس‌های قطبی

اکثر موارد همنوع خواری خرس قطبی «Ursus maritimus» شامل نرهایی است که توله‌ها، خردسالان و یا خیلی اوقات ماده‌های بالغ را می‌کشند. با این حال، بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، خرس‌های قطبی نر و ماده، لاشه خرس‌های قطبی مرده‌ای را که توسط انسان‌ها کشته و پوست کنده شده‌اند، جمع‌آوری می‌کنند.

گاردین در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که همنوع خواری در خرس‌های قطبی در شمال روسیه در حال افزایش است، احتمالاً به دلیل کمبود غذا است، زیرا آب شدن یخ‌های دریا به دلیل تغییرات آب و هوایی و فعالیت‌های انسانی آنها را مجبور می‌کند از شکارگاه‌های معمولی خود دور شوند.

این حیوانات فرزندان خود را میخورند !!

کوسه‌های ببری شنی

کوسه‌های ببری‌ شنی «Carcharias taurus» قبل از اینکه رحم را ترک کنند همنوع خواری می‌کنند. محققان مدت‌هاست که جنین‌های کوسه ببری شنی را در معده جنین‌های دیگر ثبت کرده‌اند که نشان می‌دهد، نوزادان به هنگام رشد به جفت‌های خود حمله کرده و آن‌ها را می‌خورند. این همنوع خواری به این معنی است که تنها بزرگترین و قوی ترین فرزندان زنده می‌مانند.

این حیوانات فرزندان خود را میخورند !!

ببرها

محققان هنوز در حال مطالعه رفتار همنوع خواری در ببرها «Panthera tigris» هستند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بزرگسالان گهگاه توله‌ها و سایر بزرگسالان را می‌خورند. به عنوان مثال، یک ببر در سال ۲۰۱۹ در پارک ملی کانها در هند یک ببر ماده بالغ را کشت و از آن تغذیه کرد. طبق گزارشات با وجود طعمه‌های فراوان در این منطقه، اعمال همنوع خواری، مقامات حیات وحش و حافظان محیط زیست را شگفت زده کرد.

این حیوانات فرزندان خود را میخورند !!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)