نوبخت سرلیست می‌شود؟


نوبخت سرلیست می‌شود؟

اقتصادنیوز: سخنگوی حزب «اعتدال و توسعه» گفت: «سخنگوی دولت‌های یازدهم و دوازدهم» در سرلیست این حزب در تهران، برای انتخابات مجلس دوازدهم معرفی خواهد شد.

به گزاشر اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جواد هروی» سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به آخرین برنامه‌ها و تصمیم‌های انتخاباتی این حزب، اظهار کرد: معتقد هستیم که احزاب سیاسی و تشکل‌های مدنی وفادار به نظام، باید تقویت شوند؛ به خصوص که در دوران انتخابات باید به صورت روشن و شفاف، به میدان بیایند. حزب اعتدال و توسعه، یک حرکت متمایل به اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی نیست بلکه می‌تواند از هر جریان اعتدالی کمک بگیرد؛ حال آن جریان می‌خواهد در زمین اصولگرایی باشد یا در بستر اصلاح‌طلبی. وی افزود: لذا شایستگانی که بتوانند با تجربیات خود، فارغ از مرزبندی‌های جناحی، ما را کمک کنند، می‌توانند در این مدار قرار بگیرند.

وی ادامه داد: آن چیزی که مد نظر ما است، برگزاری یک انتخابات آزاد و جلب مشارکت حداکثری جامعه در بستر یک رقابت سالم است؛ سعی می‌کنیم از نقطه نظرات اندیشمندان و نخبگانی که به مشی اعتدالی، باور و توجه دارند، استفاده کنیم اما اینکه بخواهیم سریعاً اعلام کنیم که با کدام حزب و جناح، قصد ائتلاف داریم، چنین موضوعی در برنامه حزب نیست.

هروی با اشاره به مدل انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه، گفت: مدل انتخاباتی ما کاملاً مستقل و اعتدالی است و در این‌باره، به دنبال ائتلاف با گروه‌ها و جناح‌های دیگر هستیم و رایزنی‌هایی دارد صورت می‌گیرد؛ بسیاری از جبهه‌ها و گروه‌ها و احزاب سیاسی تمایل دارند با حزب اعتدال و توسعه، مشارکت انتخاباتی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای ائتلاف با سایر جریان‌ها، بعد از ۱۵ دی‌ماه به جمع‌بندی می‌رسیم و رسماً موضع‌گیری شفاف خود را اعلام کنیم؛ فعلاً این رایزنی‌ها در شکل اولیه خود است و آرایش نهایی سیاسی و کمک سایر نخبگان و کارشناسان از سایر جناح‌ها را تا دو هفته دیگر اعلام خواهیم کرد.

ستیزی با اصلاح‌طلبان اعتدالی نداریم

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه با اشاره به نسبت این حزب با علی لاریجانی، گفت: با طیف طرفداران آقای لاریجانی و نیز حرکت‌های اعتدالی در درون جریان اصلاحات، به هیچ عنوان، سر ستیز نداریم؛ مشارکت هر حرکت و حزب مبتنی بر نگرش اعتدالی و عقلانیت را خواهیم پذیرفت زیرا باور داریم بهترین لیستی که می‌شود برای مجلس شورای اسلامی در نظر داشت، لیست با حضور حداکثری شایستگان احزاب مختلف است که می‌تواند مشارکت بالای جامعه را نیز به همراه بیاورد؛ آمادگی کامل داریم در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود، دیگران را نیز شرکت بدهیم.

هروی با اشاره به حضور زنان در لیست اعتدال و توسعه گفت: بعد از کنگره حزب اعتدال و توسعه و در جلسات مختلف شورای مرکزی به این نتیجه رسیدیم که زنان را به عنوان یک قید اصلی در لیست تهران و شهرستان‌ها داشته باشیم اما فعلاً درصدی را برای این حضور، در نظر نگرفته‌ایم و این امر منوط به تصمیم‌گیری شورای مرکزی است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره سرلیست این حزب در تهران گفت: «محمدباقر نوبخت» دبیرکل حزب و از چهره‌های اصلی لیست ما در تهران خواهد بود و شانس اینکه سرلیست باشد، وجود دارد.

هروی درخصوص تعداد افراد تأیید صلاحیت‌شده حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات مجلس، گفت: تعداد افرادی که تأیید و احراز صلاحیت شده‌اند، بسیار زیاد است و سعی می‌کنیم شایسته‌ترین افراد که مد نظر جامعه است را در لیست‌های خود داشته باشیم؛ جامعه به شدت به دنبال چهره‌هایی است که صاحب تجربه بوده و نسبت به مباحث سیاسی و اقتصادی کلان کشور، آشنا باشند.

وی ادامه داد: در بحث سیاست خارجی و تنش‌زدایی سعی داریم که انسان‌های صاحب رأی و توانمند را در لیست‌های خود داشته باشیم تا بتوانند در مجلس آینده، فعال باشند؛ هدف حزب آن است که با فتح صندلی‌های مجلس آینده، یک حزب جدی در مجلس شورای اسلامی باشد، به گونه‌ای که کاملاً با پلاکارد این حزب در مجلس، درباره لوایح و طرح‌ها اظهار نظر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه