دمنوش‌هایی برای کاهش علائم آنفلوآنزا


دمنوش‌هایی برای کاهش علائم آنفلوآنزا

رکنا: دمنوش آویشن و عسل مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی و حتی کرونا را بهبود می‌بخشد.

به گزارش رکنا، با این 5 دمنوش از شر آنفلوآنزا تا حد زیادی خلاص خواهید شد.

۱. چای سنجد

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که سنجد ممکن است علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را تسکین دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که در طول بیماری، از دم‌کرده پودر سنجد استفاده می‌کردند، سرماخوردگی کوتاه‌تر و علایم خفیف‌تری داشتند. این فواید احتمالاً مربوط به محتوای آنتوسیانین و فلاونوئید سنجد است که خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی دارند. همچنین یک بررسی جدیدتر در سال ۲۰۲۱ نشان داد که سنجد به درمان بیماری‌های تنفسی ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می‌کند و مدت و شدت بیماری را کاهش می‌دهد.

۲. دمنوش بابونه

استفاده از دمنوش بابونه یک راه عالی برای رهایی از شر ویروس سرماخوردگی است. بر اساس تحقیقات، این دمنوش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا عفونت‌های ویروسی را هرچه سریع‌تر از بین ببرد. توجه داشته باشید که استفاده از دمنوش بابونه در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

۳. دمنوش زنجبیل

می‌توانید برای کاهش علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا از دمنوش زنجبیل استفاده کنید. به گفته‌ محققان، هنگام ابتلا به این بیماری‌ها بدن دچار التهاب می‌شود و دمنوش زنجبیل به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند با این عارضه مقابله کند. مطالعات هم‌چنین نشان می‌دهد که زنجبیل به درمان گلودرد، کاهش عفونت گلو و رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند.

۴. چای ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان قرن‌هاست که برای درمان بیماری‌ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات، از آن در قرص‌های پاستیلی برای کمک به درمان گلودرد پس از جراحی استفاده می‌شود. تحقیقات جدید نشان داده است که شیرین بیان حاوی خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد ویروسی است. ماده اصلی فعال در آن «گلیسیریزین» است که به پیشگیری و درمان آنفلوآنزا کمک می‌کند.

۵. دمنوش آویشن و عسل

دمنوش آویشن و عسل مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی و حتی کرونا را بهبود می‌بخشد. دمنوش آویشن می‌تواند به پاک‌سازی مخاط ریه کمک کند. عسل نیز به نوبه خود به سرکوب سرفه در هنگام سرماخوردگی کمک می‌کند و گلودرد را تسکین می‌دهد.


دمنوش‌هایی برای کاهش علائم آنفلوآنزا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس