اعتراف شنیدنی اولمرت درباره نتانیاهو


اعتراف شنیدنی اولمرت درباره نتانیاهو

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی می‌گوید که نتانیاهو خودش هم می‌داند که نمی‌تواند حماس را نابود کند و تنها به دنبال اهداف سیاسی برای بقای خود است.

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد و گفت که نمی‌توان اهدافی را که «بنیامین نتانیاهو» مشخص کرده، محقق کرد.

ایهود اولمرت این اظهارات را در مقاله‌ای که به‌تازگی روزنامه «هاآراتص» تحت عنوان: «جنگ را به ازای زنده بازگشتن ربوده‌شدگان متوقف کنید» بیان کرده و می‌گوید ادعاهای نتانیاهو و کابینه او درباره اینکه می‌توان حماس را با عملیات‌ نظامی ریشه‌کن کرد، غیرواقعی است.

براساس گزارش امروز (جمعه) شبکه «الجزیره» به نقل از هاآرتص، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی می‌افزاید نتانیاهو خودش هم باور ندارد که می‌توان این هدف را محقق کرد. اولمرت می‌گوید نتانیاهو مانند یک بازیگر نمایش رفتار می‌کند و تمام چیزی که برای او اهمیت دارد، این است از تبعات شکست هفتم اکبر در خنثی‌سازی عملیات حماس بگریزد.

او در ادامه همچنین بیان می‌کند که نتانیاهو ملاحظاتی سیاسی و داخلی دارد و می‌داند که امکان تحقق هدف نابودی حماس وجود ندارد و او از لحظه اول درگیر جنگ غزه نبوده و تنها برای بقای خود در سیاست تلاش می‌کرده است.

اعتراف شنیدنی اولمرت درباره نتانیاهو

اولمرت در پایان می‌گوید که نتانیاهو تنها دو گزینه پیش‌ رو دارد و آن اینکه «یا با آتش‌بس موافقت کند و اسرایش در نزد حماس را با یک توافق تبادل بازگرداند یا جنگ را ادامه دهد به‌گونه‌ای که این جنگ بدو تحقق هدف نابودی حماس و بدون بازگشت اسرا پایان یابد».

۷۷ روز از زمان آغاز جنگ در نوار غزه می‌گذرد و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم آنکه در پیام‌های متعددی اعلام کرده هدفش ریشه‌کن کردن حماس است، اما هنوز نتوانسته این هدف را محقق کند.

رژیم اسرائیل طی این مدت بیش از ۲۰ هزار فلسطینی را که بیشترشان زن و کودک هستند، به شهادت رسانده و بسیاری از تأسیسات بهداشتی و غیرنظامی در غزه را نابود کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی