شاخص آلودگی هوای مشهد جمعه 1 دی 1402


شاخص آلودگی هوای مشهد جمعه 1 دی 1402

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در نخستین روز زمستان ۱۴۰۲ برای دومین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای مشهد امروز جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ می پردازیم.

مهدی اله‌پور روز جمعه در مشهد افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۲۲ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۰۷ نیز از شرایط ناسالم برای شهروندان مشهدی خبر می‌دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوای مناطق«شهید مفتح، امامیه، ساختمان و طرق» در کلانشهر مشهد برای تمامی افراد آلوده است ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در مناطق« سمزقند، هفت حوض، شهید کریمی و ماشین ابزار» سالم و در سایر ۱۵ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم و آلوده برای افراد حساس گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

شاخص آلودگی هوای مشهد جمعه 1 دی 1402

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق