استودیو آزاد هنردرمانی چیست ؟


استودیو آزاد هنردرمانی چیست ؟

استودیو آزاد هنردرمانی برای اولین بار در ایران با تسهیلگری شقایق هاشمی شکفته اجرا شد استودیو آزاد هنردرمانی با تسهیلگری دکتر شقایق هاشمی شکفته روانشناس تربیتی در رده های سنی مختلف و زیرشاخه های متنوع در...

استودیو آزاد هنردرمانی چیست ؟
استودیو آزاد هنردرمانی برای اولین بار در ایران با تسهیلگری شقایق هاشمی شکفته اجرا شد
استودیو آزاد هنردرمانی با تسهیلگری دکتر شقایق هاشمی شکفته روانشناس تربیتی در رده های سنی مختلف و زیرشاخه های متنوع در مرکز شیوا تهران برگزارشد.
از میان آثار شقایق هاشمی شکفته ایشان میتوان به کتابهای هنردرمانی انتزاعی و هنر برای تاب آوری اشاره کرد ایشان مدرس و تسهیلگر دوره های آموزشی هنر درمانی است و برای اولین بار در کلینیک شیوا ( تهران ) استودیو آزاد هنردرمانی را اجرا کرده است .
مدیریت این مرکز روانشناسی مصمم است بعنوان اولین مرکز ارایه دهنده استودیو آزاد هنردرمانی بستر ساز توسعه این روش کارآمد برای هنردرمانگران کشور باشدتوسعه این روش که چشم اندازی تازه برای روانشناسان و هنردرمانگران کشور بشمار می آید به یقین از ضروریات روانشناسی و هنردرمانی برای کشور عزیزمان است .

استودیو آزاد مکانی است که برای کار با ابزار هنری مختلف جهت سفر به درون و ناگفته های افراد طراحی شده است.ارزیابی و آنالیز دست سازه ها توسط هنردرمانگر صورت می‌گیرد . و مراجع با توجه به مسیری که در جلسات طی می‌کند ، در صورت احساس نیاز و علاقه ، میتواند از جلسات خصوصی برای پیشبرد استفاده کند.

در این روش از شاخه های مختلف هنردرمانی از قبیل نقاشی درمانی ، سفال درمانی ، عکاسی درمانی، موسیقی درمانی، تاتر درمانی، قصه درمانی، شعر درمانی ، ریتم و حرکت …. استفاده میشود. شرکت کنندگان و علاقه مندان به این رویکرد درمانی برای ورود و خروج و استفاده از ابزارها راهنمایی های لازم را دریافت خواهند کرد بنا بر این تمامی درمانجویان در هر مقطع سنی میتوانند از این نوع ارایه خدمت در هنر درمانی برخوردار باشند .
هنر درمانی به کاربرد هنر در درمان افراد گفته میشود هنر درمانی درمان هنرمندانه نیست . انجمن هنر درمانی امریکا استفاده از فرآیندهای خلاقانه هنری برای بهبود و ارتقا سلامت و بهزیستی جسمی ، روانی و هیجانی افراد را هنر درمانی تغریف کرده است
هنردرمانی روشی برای بیان و تخلیه هیجانات و کاهش تنش و توسعه خلاقیت است.هنردرمانگران همزمان با احساس ، ادراک و رفتار مخاطبین خود تعامل دارند که این سطح بالایی از تجربه و تربیت دانشگاهی را میطلبد اما بهرحال هنر درمانی درمان هنرمندانه نیست.
بر این اساس هنر درمانگر به شخصی گفته میشود که بالینگر است یعنی پزشک و روانشناس است و با هنر نیز به حدکفایت آشنایی دارد به گونه ای که بتواند تیم درمان را مدیریت و راهنمایی کند اکنون که مناسبت روز جهانی هنر را پیش رو داریم لازم است یاد آور شود.
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و چگونگی شرکت در اولین دوره استودیو آزاد هنردرمانی با تسهیلگری شقایق هاشمی شکفته میتوانند با شماره تلفن های 02188257030 / 09925390370 مرکز شیوا تماس بگیرند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس