گزاش سی ان ان درباره پیشنهاد مهم اسرائیل به حماس


 گزاش سی ان ان درباره پیشنهاد مهم اسرائیل به حماس

​ اقتصادنیوز :یک رسانه آمریکایی گزارش داد که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس یک‌هفته‌ای در جنگ غزه را به حماس ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، یک مقام آمریکایی مدعی شد که رژیم صهیونیستی پیشنها آتش‌بس «بشردوستانه» در جنگ غزه را در ازای بازگشت ۳۵ اسیر این رژیم در نزد جنبش مقاومت فلسطین، از جمله مجروحان، زنان و سالمندان به گروه حماس ارائه کرده است.
خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این مطلب منتشر شده در شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که مقام آمریکایی یادشده از توضیح درباره این خودداری کرد که آیا «یحیی السنوار» رییس گروه حماس در نوار غزه به پیشنهاد رژیم صهیونیسی پاسخ داده است یا نه.

خبر مرتبط
پیام مهم جهاد اسلامی درباره جنگ با اسرائیل

اقتصادنیوز :عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فسلطین گفت که در مقابل اسرائیل تسلیم نشده و پرچم سفید را بالا نمی‌بریم.

در گزارش سی‌ان‌ان همچنین آمده است که مقامات آمریکایی بر این باورند که احتمال آزادی اسرای بیشتر، به‌رغم بیانیه روز پنج‌شنبه حماس وجود دارد که اعلام کرده بود تا زمان متوقف نشدن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه، با هیچ گونه مذاکره تبادل اسرا موافقت نخواهد کرد.
جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر، حمله راکتی گسترده‌ای را از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد که منجر به کشته شدن هزار و ۲۰۰ نفر و به اسارت درآمدن ۲۴۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی شد. رژیم صهیونیستی در پاسخ حملات هوایی گسترده‌ای را علیه غزه انجام داده و آن را در محاصره انسانی قرار داد. این رژیم همچنین عملیاتی زمینی را در غزه آغاز کرد. مقامات غزه تا کنون، کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر را در نتیجه کارزار نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.
قطر در ۲۴ نوامبر برای انجام شدن توافقی برای آتش‌بس موقت و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، همچنین رساندن کمک‌های انسانی به غزه میانجیگری کرد. این آتش‌بس چند بار تمدید و در نهایت، در ۱ دسامبر به پایان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی