عدالت آمریکایی؛ بی‌گناهی بعد از 48 سال حبس!


عدالت آمریکایی؛ بی‌گناهی بعد از 48 سال حبس!

گلین سیمونز سیاه‌پوست ۷۱ ساله، 48 سال از عمر خود را به دلیل کوتاهی دادستان‌ها، بی‌گناه در زندان آمریکا سپری کرد.

گلین سیمونز ۷۱ ساله سه‌شنبه بعد از گذراندن حدود ۵۰ سال زندان به جرم قتل ، بی‌گناه شناخته شد.

امی پالمبو، قاضی ناحیه اوکلاهما (مرکز ایالت اوکلاهما آمریکا) در حکمی اعلام کرد این دادگاه بر اساس شواهد روشن و متقاعدکننده متوجه شده که جرمی که سیمونز به آن محکوم و به خاطر آن زندانی شده، توسط او انجام نشده بود.

سیمونز ۴۸ سال و یک ماه و ۱۸ روز از زمان محکومیت خود را سپری کرد که او را به طولانی‌ترین زندانی آمریکایی تبرئه شده تبدیل کرده است. این حکم در حالی بوده که سیمونز بر بی‌گناهی خود تاکید داشته و گفته بود در زمان قتل کارولین یو راجرز در سال ۱۹۷۴ در لوئیزیانا بوده است.

او و دان رابرتز متهم به شراکت در این قتل هر دو در سال ۱۹۷۵ محکوم شدند و در ابتدا حکم آن‌ها اعدام بود. محکومیت آن‌ها در سال ۱۹۷۷ بعد از احکام دادگاه عالی آمریکا در ارتباط با مجازات اعدام، به حبس ابد تبدیل شد. رابرتز در سال ۲۰۰۸ به صورت مشروط آزاد شد.

قاضی پالمبو در ماه ژوئیه دستور محاکمه جدید برای سیمونز صادر کرد؛ این دستور بعد از آن بود که دادستان منطقه گفت دادستان‌ها در ارائه شواهد و مدارک این پرونده از جمله گزارش پلیس که نشان می‌داد یک شاهد عینی ممکن است مظنونان دیگری را در این پرونده شناسایی کرده باشد،کوتاهی کرده‌اند.

وکیل مدافع سیمونز، جو نوروود گفت این حکم موکلش را واجد شرایط دریافت ۱۷۵ هزار دلار غرامت از ایالت اوکلاهما در ازای محکومیت اشتباه می‌کند و همچنین راه را برای شکایت فدرال علیه اوکلاهما سیتی و مجریان قانون دخیل در بازداشت و محکومیت سیمونز باز می‌کند.

عدالت آمریکایی؛ بی‌گناهی بعد از 48 سال حبس!

وی با این حال گفت دریافت غرامت قطعی نیست و احتمالا این موضوع سال‌ها طول خواهد کشید. وکیل سیمونز افزود او در حال حاضر با کمک‌های مالی زندگی خود را می‌گذراند و این در حالی است که به دلیل ابتلا به سرطان که بعد از آزادی‌اش تشخیص داده شده، تحت مداوا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی