سود سهام عدالت فوت شدگان کمیته امداد چقدر است؟


سود سهام عدالت فوت شدگان کمیته امداد چقدر است؟

مبلغ سهام عدالت فوت شدگان کمیته امداد چقدر است؟ اطلاعات تکمیلی را در ادامه مطلب بخوانید.

مبلغ سهام عدالت فوت شدگان کمیته امداد چقدر است؟ اطلاعات تکمیلی به شرح زیر است:

سهام و میزان شرکت‌های مورد واگذاری تنها از شرکت‌هایی که در بورس و فرابورس پذیرفته شده‌اند، با پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی به تصویب هیأت واگذاری خواهد رسید. قیمت سهام مورد واگذاری طبق آیین‌نامه جزء (۳) بند (الف) ماده ۴۰ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ توسط هیأت مذکور تعیین می‌شود.

افراد مشمول بند (۱۱) این تصویب‌نامه توسط نهادهای مربوط شناسایی و معرفی خواهند شد؛ اما احراز عدم تخصیص سهام عدالت به آنان در طرح توزیع سهام عدالت ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کل کشور و دو دهه اول درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید با اعمال ۵۰ درصد تخفیف و به مشمولین دهه سوم درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید بدون اعمال تخفیف، معادل حداکثر یکصد میلیون ریال به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال پرداخت خواهد شد، که این مبلغ از محل سود سالانه شرکتهای سرمایه‌پذیر تسویه خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد که امسال سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واگذار خواهد شد. احسان خاندوزی اظهار داشت: بحث جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه ۱۴۰۲ درج شده است.

وی افزود: دولت به دنبال این است که مسئله جاماندگان سهام عدالت به سرانجام برسد، و این امر قبل از پایان سال و در مراحل نخستین آن اتفاق بیافتد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اولویت در واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار دارد، و تصمیم گرفته شده است که در امسال به این گروه از افراد سهام عدالت اختصاص داده شود.

لازم به ذکر است که هیئت مدیره سازمان بورس در روز یکشنبه تصمیم به کاهش زمان پرداخت سود نقدی ناشران از هشت ماه به چهار ماه گرفت. رئیس سازمان بورس، مجید عشقی، اظهار کرد: تاخیر در پرداخت سودها تا یک سال، باعث افت ارزش آنها می‌شود که به ضرر سهامداران است.

رئیس سازمان بورس افزود: با مشورت مجموعه‌های سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه، تصویب شد که اساسنامه شرکت‌های معاملاتی در بورس و فرابورس تغییر کند.

سود سهام عدالت فوت شدگان کمیته امداد چقدر است؟

عشقی تأکید کرد: این تغییرات و پرداخت سود نقدی برای همه سهامداران اعمال می‌شود و شامل پرداخت سود سهام عدالت نیز می‌شود. این بدان معناست که پرداخت سود سهام عدالت به سرعت انجام شده و به صورت یکجا و به دلیل دو مرحله‌ای و قسطی نخواهد بود.

پرداخت سود سهام عدالت همواره با تاخیر و عدم پرداخت صحیح آن مواجه بوده است، اما علی‌رغم این واقعیت، رئیس سازمان بورس اعلام کرده است که امسال پرداخت سود سهام عدالت همانند سایر شرکت‌ها در چهارماهه انجام خواهد شد.

همچنین، با توجه به موانع فعلی، اجازه فروش سهام عدالت هنوز صادر نشده و به نظر می‌رسد که برای حفظ استقرار بازار، این امکان موقتاً ممنوع شده است. با این وجود، پرداخت سود سهام نیز به یک مسئله مهم تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق