بایدن: توافق جدیدی برای آزادی گروگان‌ها در جنگ غزه وجود ندارد


بایدن: توافق جدیدی برای آزادی گروگان‌ها در جنگ غزه وجود ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد امکان آنکه به این زودی‌ها توافقی جدید برای آزادی و تبادل گروه دیگری از اسرا در جنگ غزه بین حماس و رژیم صهیونیستی شکل بگیرد، وجود ندارد.

بایدن: توافق جدیدی برای آزادی گروگان‌ها در جنگ غزه وجود ندارد

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن» عنوان کرده است که انتظار ندارد به این زودی توافق دیگری برای آزادی اسرای جدید بین رژیم صهیونیستی و حماس انجام شود با این حال در جمع گروهی از خبرنگاران بر این موضوع تاکید کرد که برای دستیابی به توافق دیگر در این زمینه به هر دو طرف «فشار» وارد می‌کند.

به گزارش «آکسیوس» اهمیت این موضوع از آنجایی بیشتر می‌شود که رژیم صهیونیستی در جریان موضع‌گیری جدیدی عنوان کرده بود که حاضر است برای آزادی شمار دیگری از اسرای این رژیم در نزد حماس، حداقل به مدت یک هفته دیگر درگیری‌ و جنگ در غزه را متوقف کند.

با این حال، جو بایدن در جمع گروهی از خبرنگاران در ایالت ویسکانسین آمریکا عنوان کرد، در حال حاضر انتظار تحقق هیچ توافقی وجود ندارد با این حال مدعی شد که فشارهای لازم برای انجام این خواسته را به کار می‌گیرد.

پیش از این نیز «بیل برنز» رئیس سازمان سیا به همراه «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»نخست وزیر قطر و «دیوید بارنیا»رئیس دستگاه جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی با یکدیگر دیدار کرده تا در مورد یک توافق احتمالی دیگر در باب تبادل اسرا گفتگو و به نتیجه برسند.

علاوه بر این، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم در جریان اظهاراتی در روز چهارشنبه عنوان کرد که مذاکرات درباره توافق جدید برای تبادل اسرا کاملا «جدی» است و بر این موضوع هم تاکید کرد که «دولت بایدن امیدوار است این مذاکرات به جایی برسد».

از سوی دیگر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد که هم ایالات متحده آمریکا و هم رژیم صهیونیستی هر دو خواهان «آزادی گروگان‌ها» در ازای «قرارداد دیگر جهت برقراری آتش‌بس موقت» هستند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان