حداقل 500 سرباز اسراییلی روانی شده‌اند


حداقل 500 سرباز اسراییلی روانی شده‌اند

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که صدها سرباز اسراییلی از ابتدای جنگ با مشکلات روانی روبرو شده‌اند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که حداقل ۵۰۰ سرباز اسراییلی از ابتدای جنگ غزه تا کنون با مشکلات روانی و اختلال استرس پس از سانحه مواجه بوده‌اند.

به گفته این روزنامه چاپ تل آویو، اختلال روانی نظامیان اسراییلی در نتیجه جنگ در غزه و عدم دستیابی به نتایج ملموس از سوی ارتش و همچنین تحت تأثیر نگرانی از کمین نیروهای حماس در غزه تشدید شده است.

روز گذشته نیز روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی نوشته بود که سیاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مبنی بر تداوم جنگ کنونی علیه نوار غزه با کاهش حمایت‌های مردمی رو به رو شده است. این سیاست در حال حاضر از سوی اسراییلی‌ها مورد شک و تردید قرار گرفته و باعث نگرانی آنها شده است.

در ادامه این گزارش آمده بود: عملیات ارتش اسراییل ممکن است به طول بیانجامد به ویژه آنکه در جبهه شمالی شاهد وقوع درگیری‌های شدیدتر و طولانی‌تر از آن چیزی هستیم که فرماندهان ارتش پیش بینی می‌کردند.

هاآرتص همچنین اذعان کرد: پیشروی ارتش در جنوب نوار غزه به دلیل وجود شبکه تونل‌های عمیق نیروهای فلسطینی کُند و محتاطانه است.

این روزنامه اضافه کرد: شکست دادن هیچکدام از یگان‌های وابسته به جنبش حماس آسان نخواهد بود چرا که ممکن است ۲ یا سه تن از نیروهای این یگان‌ها به صورت غافلگیرانه با ارتش اسراییل درگیر شوند و این مساله باعث افزایش تعداد زخمی‌ها میان نظامیان می‌شود.

هاآرتص ادامه داد: نتانیاهو در مرحله آتی جنگ کنونی با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد؛ تشریح اهداف جنگ برای اسراییلی‌ها در صورت محقق نشدن دستاوردهای میدانی سخت خواهد بود.

این روزنامه همچنین نوشت: مشکل دوم نتانیاهو این است که انتقال تدریجی در جنگ نیازمند آمادگی تجهیزاتی و لوجستیکی گسترده در میدان است و نشانه‌ای مبنی بر اینکه کابینه و ارتش به صورت جدی برای این مرحله طی چند هفته آماده هستند وجود ندارد بلکه تنها شاهد اقدامات حاشیه‌ای در این خصوص هستیم.

حداقل 500 سرباز اسراییلی روانی شده‌اند

روزنامه عبری زبان هاآرتص پیشتر نیز در تحلیل وضعیت درگیری‌ها در نوار غزه نوشت: امپراتوری تونلی حماس در غزه یکی از پیچیده‌ترین چالش‌های ارتش اسراییل در جنگ محسوب می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده بود: نیروهای حماس هر روز برای نیروهای اسراییلی کمین می‌کنند و منتظر لحظه‌ای هستند که از زیرزمین بیرون بیایند و با شلیک گلوله موشک‌های ضدتانک و وسایل انفجاری افسران اسراییلی را غافلگیر کنند.

باوجود آنکه محافل غربی بارها از ایده ناممکن غرق‌کردن تونل‌های حماس صحبت کرده‌اند تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت احارونوت اذعان کرد حتی این کار هم در درگیری‌های زیرزمینی برتری حماس را برهم نمی‌زند و حماس همچنان دست برتر را در غزه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت