چمران: استان تهران پول ندارد



چمران: استان تهران پول ندارد

رییس شورای شهر تهران در اختتامیه پانزدهمین جشنواره پژوهش مدیریت شهری گفت: مسائل شهر تهران مسائل عمده ایست که در شهرهای دیگر هم خودش را نشان می‌دهد.

جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در طول دهه‌های اخیر رویکردهای جدیدی را در حوزه مدیریت شهری مطرح شده مانند بحث هوش مصنوعی که جدی تر شده است.

وی ادامه داد: طراحی مدل‌های شهری بر اساس عدالت اجتماعی و بحث حکمروایی خوب شهری و شهر پایدار خلاق دوستدار محیط زیست شهر سبز نوآور، برنامه‌ریزی‌های محله محور و اجتماع محور ظهور فناوری‌های برق‌آسا در شهر در حال مطرح شدن است و اساتید روی این مسائل فعالیت می‌کنند.

وی افزود: علی رغم همه اینها چرا هیچکدام از این اقدامات نتوانسته شهرهای واقعی را محقق کند، چرا حس آرامش و آسایش را در شهرها نمی‌بینید، چرا علی رغم زیرگذر و مترو و… باز ترافیک شهرها خوب نشده.

وی ادامه داد: متأسفانه سالهاست چشم بسته وارد کننده علم شدیم یک زمانی اینگونه نبود در صرف وارد کردن دانش دیگران و عدم توجه به دانش بومی باید یک بازنگری صورت بگیرد

جمالی نژاد بیان داشت: یک مدیریت جامع‌نگر نیاز است که بتوانیم با یک دید همه جانبه به مسائل بپردازیم و پژوهش‌های ما باید عملیاتی و اجرایی باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به چین با توجه به تغییرات آلودگی هوا گفتند ما هم می‌توانیم با استفاده از تجربیات دیگران تغییراتی در کشور ایجاد کنیم.


چمران: استان تهران پول ندارد

علیرضا رهایی دبیر علمی جشنواره گفت: بیش از ۶۰ اساتید از دانشگاه‌های مختلف حضور داشتند فعالیت این جشنواره در ۱۵ زمینه تخصصی مانند معماری و شهرسازی، خدمات شهری، محیط زیست، اقتصاد شهری، اجتماعی و فرهنگی، زیرساخت و مباحث عمرانی، مدیریت بحران و پدافند، حکمرانی و سیاست گذاری بر اساس اطلاع رسانی جامع آغاز شد و محور ویژه جشنواره عدالت شهری و روستایی است.

رهایی ادامه داد: ۲۵۷۴ اثر به دفتر جشنواره واصل شد برای هر زمینه یک تیم داوری مشخص شد و ۱۴۵۳ مقاله ۲۶۴ کتاب ۲۳۳ پایان نامه ۲۷۱ ایده خلاقانه به دبیرخانه واصل شد.

وی افزود: داوری‌ها گسترده بود، ۵ طرح برتر ۱۲ طرح برگزیده و ۲۱ طرح شایسته تقدیر معرفی شدند و ۱۵ نشست تخصصی و یک نشست ویژه با مشارکت حاضرین برگزار شد و نتایج خوبی داشت.

رهایی گفت: قصد داریم در در مرکز مطالعات بستر شناسایی شبکه متخصصان طرح‌های منتخب که مفید و مؤثر است فراهم شود و گره‌ی از گره‌های شهر تهران باز کند.

فروزنده معاون اقتصادی شهردار تهران گفت: شهرداری تهران هدف اصلی را بر مبنای مشارکت مردم گذاشته است

وی افزود: این حرکت پژوهشی هم که بیش از سه هزار آثار داریم یعنی نخبگان به مسائل شهرداری علاقه‌مندند

فروزنده بیان داشت: شورای شهر برنامه چهارم را تصویب کردند و بر اساس این سند شهرداری پروژه‌ها را مشخص کرده است و هر زیر پروژه‌ای در راستای راهبردهای برنامه است.

معاون اقتصادی شهردار تهران گفت: اینکه دغدغه بین عملکرد و استراتژی وجود دارد یک مسئله جدی است.

وی در پایان گفت: خدمت به مردم انجام مأموریت ماست ما باید بتوانیم روز به روز ارتباط خود را با نخبگان بیشتر کنیم.

چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد ما اگر بخواهیم واقعاً شهرها آباد شوند باید روستاها را آباد کنیم و روستا زمانی آباد می‌شود که درآمد داشته باشد.

وی افزود: پژوهش مظلوم است همه اسمش را می‌بریم اما در عمل کاری به آن نداریم، بودجه برایش می‌گذاریم اما کمتر به آن می‌پردازیم.

چمران ادامه داد: مسائل شهر تهران مسائل عمده ایست که در شهرهای دیگر هم خودش را نشان می‌دهد، استان تهران دچار مشکل است. آب ندارد هوا ندارد پول هم ندارد

وی گفت: با توجه به اینکه استان تهران بیشترین درآمد را دارد اما کمترین بودجه را می‌گیرد در صورتیکه ۱۶ میلیون جمعیت دارد.

چمران افزود: طرح جامع تهران منعطف است و پیشنهادات مردم برای اصلاح طرح جامع در طرح جامع پیش‌بینی شده است.

چمران با اشاره به توانمندی روستاییان گفت: خیلی از ساماندهی به ضرر روستا تمام می‌شود اگر به روستا توان بدهیم ابیانه را می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان