بلینکن در تماس با همتایان اروپایی خود درباره تحولات غزه و دریای سرخ گفتگو کرد


بلینکن در تماس با همتایان اروپایی خود درباره تحولات غزه و دریای سرخ گفتگو کرد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتایان خود از فرانسه، آلمان و انگلیس درباره کاهش تلفات غیرنظامیان و تامین فوری نیاز‌های بشردوستانه و همچنین حملات یمنی‌ها در دریای سرخ و تحولات اوکراین گفتگو کرد.

بلینکن در تماس با همتایان اروپایی خود درباره تحولات غزه و دریای سرخ گفتگو کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه‌ای در تارنمای این وزارتخانه اعلام کرد که بلینکن درباره این موضوعات با کاترین کولونا، آنالنا بائربوک و دیوید کامرون وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس گفتگو کرد.

این بیانیه افزود که بلینکن در این تماس‌ها «بر اهمیت تامین فوری نیاز‌های بشردوستانه در غزه، لزوم کاهش تلفات غیرنظامیان و جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کرد.»

وی همچنین «بر تعهد آمریکا با ایجاد کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.»

بلینکن در این گفتگو‌ها با اشاره به حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، «خواستار همکاری همه شرکا برای حفظ امنیت دریانوردی» در دریای سرخ شد.

وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس همچنین درباره حمایت از اوکراین و ادامه کمک به این کشور در سال ۲۰۲۴ گفتگو کردند.

بلینکن در پی فشار‌های جهانی برای توقف حمایت آمریکا از اسرائیل و بمباران نوار غزه و کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، درباره پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی جدید در شورای امنیت برای ایجاد آتش‌بس در غزه و پایان حملات رژیم اسرائیل گفت: ما به تعامل گسترده و سازنده ادامه می‌دهیم.

این در حالی است که نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رای‌گیری در خصوص قطعنامه جدید درباره غزه به دلیل تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌های فشرده دیپلماتیک باز هم به تعویق افتاد و قرار است صبح پنجشنبه به وقت محلی (نیویورک) برگزار شود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان