امیرعبداللهیان: روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است


امیرعبداللهیان: روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است

«رمضان احمد محمد ابوجناح» معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی که در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان: روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از ارتقا مناسبات بین دو کشور ظرف دو سال گذشته، اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات نداریم.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشبختانه ارزیابی ما این است که روابط دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته و می‌توانیم به سرعت توافقات بین دو کشور را اجرایی کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای روابط، با لیبی اهمیت قائل است و در این چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک و نشست بین تجار و بازرگانان دو کشور می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات پزشکی ظرف سال‌های اخیر، تایید کرد: کمیته مشترک سلامت می‌تواند بین ایران و لیبی تشکیل شود و همکاری دو کشور در زمینه تبادلات پزشکی ارتقا یابد.

رمضان احمد محمد ابوجناح معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بین جمهوری اسلامی ایران و لیبی روابط مستحکمی از دیر باز وجود داشته است.

وی بر گسترش مناسبات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و پزشکی تاکید کرد.

معاون نخست‌وزیر لیبی خواستار انسجام و پیوستگی کشور‌های مسلمان در شرایط کنونی شد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی