پیکر «نظمی تبریزی» تشییع و در مقبره‌الشعرا به خاک سپرده شد + تصاویر


پیکر «نظمی تبریزی» تشییع و در مقبره‌الشعرا به خاک سپرده شد + تصاویر

آیین تشییع پیکر «علی نظمی تبریزی» از شاعران دو زبانه ایران با حضور جمعی از ادیبان، شاعران، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

پیکر «نظمی تبریزی» تشییع و در مقبره‌الشعرا به خاک سپرده شد + تصاویر

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی روز سه‌شنبه، ۲۸ آذرماه در مراسم خاکسپاری این شاعر پیشکسوت ایران در مقبره الشعرا تبریز، گفت: مقبره الشعرا به قطب شعر و ادب ایران و منطقه تبدیل می‌شود، چون در طول تاریخ، مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر و ادیب بوده و در زمان کنونی به مثابه صدفی، گوهر رخشنده دیگری از گنجینه ادبیات آذربایجان را در سینه خود جای می‌دهد.

سیدمحمدحسین بلاغی افزود: استاد علی نظمی از بزرگان شعر ایران و افتخار آذربایجان بود و عنوان پیشکسوت شعر و ادب ایران زمین به حق زیبنده وی است.

وی اظهار کرد: امیدواریم شعرای جوان اساتیدی مانند زنده یاد استاد نظمی را شمع راه خود قرار دهند، استاد نظمی اگرچه در برهه‌ای از زندگی ادبی خود گمنام زیسته، اما در سال‌های اخیر شاگردان بسیاری را تربیت کرده و به جامعه ادبی کشور تحویل داده است.

وی بیان کرد: هویت ایرانی و اسلامی برای استاد نظمی از اهمیت بالایی برخوردار بود و اصالت هنر در اشعار وی موج می‌زد، امیدواریم تا شاعران بیش از پیش برای پاسداشت مقام بزرگان ایران و آذربایجان گردهم آمده و قدر بزرگان این عرصه بیش از پیش شناخته شود.

وی گفت: امیدواریم با همراهی اصحاب شعر و ادب عنوان شایسته‌ی مقبره‌الشعرا موجب رونق ادبیات این خطه از ایران اسلامی شود.

پیکر شاعر معاصر و پیشکسوت شعر و ادب ایران – علی نظمی تبریزی – امروز پس از وداع دوستان و شاگردان وی از محل منزل شخصی‌اش تا مسجد شهید مدنی بدرقه و با حضور جمعی از مسئولین استانی و اصحاب فضل و فرهنگ و ادب در مقبره‌الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

علی نظمی متخلص به نظمی تبریزی متولد اول مهر ۱۳۰۶ در تبریز از شاعران غزل‌سرای برجسته معاصر ایران بود.

وی که دوستی نزدیکی با استاد شهریار داشت سرودن شعر را از ۱۶ سالگی آغاز کرد و شاگرد ملک الشعرای بهار و محمدامین ادیب طوسی بود.

علاوه بر شعر آثار تحقیقی ادبی نیز از وی به چاپ رسید که از جمله این آثار می‌توان به تذکره الشعرای منظوم و منثور دویست سخنور و گلشن معانی شرح برخی ابیات مشکله فارسی اشاره کرد.

نظمی تبریزی در همایش زنده‌نامان تبریز نیز تجلیل شد و در واقع می‌توان گفت این آخرین حضور او در مجمع عمومی شد و در نهایت این شاعر بلند آوازه در ۲۵ آذرماه سن ۹۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان