5 انتخابات مهم در سال 2024


5 انتخابات مهم در سال 2024

در سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک به نیمی از مردم جهان به پای صندوق رای می‌روند، اما ۵ مورد از انتخابات می‌توانند نظم جهانی را تغییر دهند.

در حالی که نیمی از جهان در سال ۲۰۲۴ به پای صندوق‌های رای می‌روند و حدود ۳۰ کشور رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند، در اینجا پنج انتخابات کلیدی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

دیدار مجدد ترامپ و بایدن؟

در ۵ نوامبر، ده‌ها میلیون آمریکایی در رقابتی که می‌تواند جو بایدن را تا سن ۸۶ سالگی در قدرت نگه دارد، رئیس‌جمهور خود را انتخاب می‌کنند. نظرسنجی‌های پشت سر هم نشان می‌دهند که اکثر رأی‌دهندگان فکر می‌کنند که نماینده حزب دموکرات برای رهبری آمریکا خیلی پیر است، علی‌رغم اینکه رقیب احتمالی او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در ۷۷ سالگی لغزش‌های مشابهی را انجام می‌دهد.

پوتین به شش سال دیگر چشم دوخته است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در پی موفقیت سربازانش در حفظ مواضع خود در اوکراین دو سال پس از جنگ انرژی گرفته است، امیدوار است که در انتخابات مارس حکومت ۲۴ ساله خود را شش سال دیگر تمدید کند. او در ۸ دسامبر اعلام کرد که برای پنجمین دوره نامزد می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ در قدرت باقی می‌ماند.

در سال ۲۰۲۰ او قانون اساسی را اصلاح کرد تا به او اجازه دهد تا از نظر تئوریک تا سال ۲۰۳۶ در قدرت بماند، که به طور بالقوه می‌تواند باعث شود که او برای مدت بیشتری از جوزف استالین حکومت کند.

مودی در هند نیز انتظار انتخابات را می‌کشد

نزدیک به یک میلیارد هندی در ماه آوریل تا مه در پرجمعیت‌ترین کشور جهان به پای صندوق‌های رای می‌روند تا در انتخاباتی که در آن نارندرا مودی و حزب ملی گرای او BJP به دنبال یک دوره سوم هستند، رای بدهند.

به گفته منتقدان حربه سیاسی و موفقیت مودی مبتنی بر حمایت بیش از یک میلیارد هندوی هند و دامن زدن به دشمنی با اقلیت بزرگ مسلمان این کشور بوده است.

5 انتخابات مهم در سال 2024

آزمون اتحادیه اروپا برای پوپولیست‌ها

بزرگترین نظرسنجی فراملی جهان در ماه ژوئن نشان می‌دهد که بیش از ۴۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمان اروپا هستند. این رای، آزمونی برای حمایت از پوپولیست‌های دست راستی خواهد بود، کسانی که پس از پیروزی حزب آزادی خیرت ویلدرز، سیاست ورز ضد اسلام در انتخابات نوامبر هلند و پیروزی سال گذشته برای جورجیا ملونی در ایتالیا، برای پیروزی در مجارستان و سایر نقاط اروپا در تلاشند.

اولین رئیس جمهور زن مکزیکی؟

یک شهردار چپ‌گرای سابق پایتخت و یک تاجر با ریشه‌های بومی هر دو برای تاریخ‌سازی در مکزیک در ماه ژوئن با تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهور زن رقابت می‌کنند. کلودیا شینبام، شهردار سابق مکزیکو سیتی، به نمایندگی از حزب مورنا و رقیب صریح او خوچیتل گالوز به نمایندگی از یک ائتلاف مخالف در آرزوی رئیس‌جمهور شدن پا به رقابت گذاشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!