عدم حضور گمرک در معابر مرزی خلاء قانونی است


رصوانی فر در خصوص علت عدم حضور گمرک در معابر مرزی که کولبران کالا وارد می‌کنند تاکید کرد که این معابر، مرز قانونی نیستند و برای این کار قانون باید دستور دهد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ ایجاد معابری مخصوص برای واردات کالا از جمله اقداماتی است که دولت برای بهبود وضعیت کولبران در نظر گرفته است. علیرغم اعطای چنین تسهیلاتی، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که در سایه نبود نظارت کافی بر محموله کولبران، باند‌های قاچاق از آن‌ها سوءاستفاده کرده و کالا‌های غیرقانونی دیگری از این طریق وارد کشور می شوند.


واردات کالا از طریق کولبری به نوعی رویه‌ای تجاری محسوب می‌شود؛ لذا، در چنین شرایط انتظار می‌رود که گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی اجرای تجارت خارجی کشور در این زمینه وارد شده و نظارت‌های کافی را بر جزئیات کالا‌های وارداتی کولبران اعمال کند.

عدم حضور گمرک در معابر مرزی خلاء قانونی استبه همین منظور، «محمد رضوانی فر» رئیس‌کل گمرک در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عدم حضور این سازمان در معابر مرزی و نبود نظارت‌های گمرکی بر این رویه تجاری اظهار کرد: معبر مرز رسمی نیست و مرز مجاز برابر تبصره ۱ ماده ۱۰۳ باید به تصویب دولت برسد.


رئیس کل گمرک همچنین افزود: برای حضور گمرک در معابر مرزی می‌بایست تاسیسات و تجهیزات لازم دایر و تمامی سازمان‌ها حضور یابند. گمرک فقط مجاز به اجرای قانون است. در صورت استقرار، نمی‌توان خارج از تشریفات مقرر در قانون، اجازه واردات و صادرات داده شود.


وی تاکید کرد: تمامی مجوز‌های مربوطه، لازمه بوده و تبعیض در اجرای مقررات ممنوع است.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ