نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید


نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خطاب به مربیان و والدین بیان کرد: نوجوان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید تا در ذهنش کنجکاوی تبلور پیدا کند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته ‌پژوهش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی صمیمانه با پژوهش‌گران نوجوان حاضر شد.

در ابتدای این بخش از برنامه، نوجوانان پژوهش‌گر، اولیا و مربیان‌شان، دغدغه و چالش‌های خود را با مسئولان کانون در میان گذاشتند.

مدیرعامل کانون ضمن گرامی‌داشت هفته پژوهش بیان کرد: در این مدت کوتاهی که کنار شما حضور داشتم از صحبت‌هایتان لذت بردم زیرا دغدغه‌هایی که مطرح کردید سنجیده بود. سوال‌های پژوهشی و اجرایی‌ای که بیان کردید برای ما با ارزش است زیرا مبتنی بر علاقه شما به کانون است.

علامتی با پرداختن به معانی پژوهش ادامه داد: این هفته با محوریت پژوهش نام‌گذاری شده است؛ پژوهش معناهای مختلفی دارد که این معانی متاثر از رده‌های سنی هستند.

نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید

وی افزود: به عنوان یک مدرس دانشگاه می‌گویم که پژوهش ماهیتی یکسان و روش‌هایی متنوع دارد. پژوهش برای نوجوانان به معنای کاوش است. مربیان کانون باید شما نوجوانان را به گونه‌ای هدایت کنند که نه به جواب، بلکه به سوال برسید.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: سوال ‌پرسیدن شما پژوهش کردن است؛ زمانی که همه از یک زاویه تکراری به مسئله‌ای نگاه می‌کنند، شما با دیدن زوایای جدید و پرسش درباره آن، پژوهش می‌کنید. پژوهش‌گر نوجوان همیشه در ذهنش سوال‌های متعددی است، سوال‌هایی که به حل مسئله کمک می‌کند.

علامتی یادآور شد: نیروی گرانش زمین در پاسخ به پرسش «چرا» یک دانشمند کشف شد. دانشمندی که از افتادن‌ یک سیب از درخت به پرسش و سپس به پاسخ رسید.

وی تکمیل کرد: مربیان و والدین عزیز، نوجوان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید تا در ذهنش کنجاوی تبلور پیدا کند. ما در کانون همگی سعی می‌کنیم تا کودکان و نوجوانان را کاوش‌گر تربیت کنیم.

نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید

از نوجوانان دعوت می‌کنم وارد کار گروهی شوند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز پس از شنیدن دغدغه‌های حاضران جلسه بیان کرد: نوجوانان در ابتدای مسیر پژوهشی و علمی خود هستند. هنوز تمرین می‌کنند و می‌آموزند تا با ماهیت پژوهش مواجه شوند. نوجوانان در مرحله تمرین هستند اما در عین حال یک عجله پنهان در درون دارند و دوست دارند کاری که باید 10 سال بعد انجام دهند را همین امروز عملی کنند.

فرهاد فلاح در ادامه گفت: تشخیص و تمایز کار آزمایشگاهی، مطالعاتی و پژوهشی مراحلی است که پژوهش‌گر نوجوان باید به درستی از آن عبور کند؛ نقش مربیان این است که نوجوان را با این ساحت‌ها آشنا بکند. از نوجوانان دعوت می‌کنم در مراکزی که هستند گروه‌های پژوهشی تشکیل دهند تا کارهای فردی وارد گام گروهی شود. کار گروهی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کند.

وی در پاسخ به سوال‌های پژوهش‌گران حاضر در جلسه گفت: اردوها معمولا در کشور برگزار می‌شود و به صورت درون استانی صورت می‌گیرد. موضوع کلاس‌های تخصصی و آزمایشگاه مواردی هستند که باید بیشتر بررسی شود ولی کانون در هر استان یک مرکز علوم دارد که بچه‌ها می‌توانند برای آزمایش و پژوهش علمی از آن‌ها استفاده کنند.

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری و سعیده عزیزیان سرپرست اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون دیگر حاضران این جلسه بودند.

نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید


به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، در پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته ‌پژوهش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی صمیمانه با پژوهش‌گران نوجوان حاضر شد.

در ابتدای این بخش از برنامه، نوجوانان پژوهش‌گر، اولیا و مربیان‌شان، دغدغه و چالش‌های خود را با مسئولان کانون در میان گذاشتند.

مدیرعامل کانون ضمن گرامی‌داشت هفته پژوهش بیان کرد: در این مدت کوتاهی که کنار شما حضور داشتم از صحبت‌هایتان لذت بردم زیرا دغدغه‌هایی که مطرح کردید سنجیده بود. سوال‌های پژوهشی و اجرایی‌ای که بیان کردید برای ما با ارزش است زیرا مبتنی بر علاقه شما به کانون است.

علامتی با پرداختن به معانی پژوهش ادامه داد: این هفته با محوریت پژوهش نام‌گذاری شده است؛ پژوهش معناهای مختلفی دارد که این معانی متاثر از رده‌های سنی هستند.

نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید

وی افزود: به عنوان یک مدرس دانشگاه می‌گویم که پژوهش ماهیتی یکسان و روش‌هایی متنوع دارد. پژوهش برای نوجوانان به معنای کاوش است. مربیان کانون باید شما نوجوانان را به گونه‌ای هدایت کنند که نه به جواب، بلکه به سوال برسید.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: سوال ‌پرسیدن شما پژوهش کردن است؛ زمانی که همه از یک زاویه تکراری به مسئله‌ای نگاه می‌کنند، شما با دیدن زوایای جدید و پرسش درباره آن، پژوهش می‌کنید. پژوهش‌گر نوجوان همیشه در ذهنش سوال‌های متعددی است، سوال‌هایی که به حل مسئله کمک می‌کند.

علامتی یادآور شد: نیروی گرانش زمین در پاسخ به پرسش «چرا» یک دانشمند کشف شد. دانشمندی که از افتادن‌ یک سیب از درخت به پرسش و سپس به پاسخ رسید.

وی تکمیل کرد: مربیان و والدین عزیز، نوجوان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید تا در ذهنش کنجاوی تبلور پیدا کند. ما در کانون همگی سعی می‌کنیم تا کودکان و نوجوانان را کاوش‌گر تربیت کنیم.

نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید

از نوجوانان دعوت می‌کنم وارد کار گروهی شوند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز پس از شنیدن دغدغه‌های حاضران جلسه بیان کرد: نوجوانان در ابتدای مسیر پژوهشی و علمی خود هستند. هنوز تمرین می‌کنند و می‌آموزند تا با ماهیت پژوهش مواجه شوند. نوجوانان در مرحله تمرین هستند اما در عین حال یک عجله پنهان در درون دارند و دوست دارند کاری که باید 10 سال بعد انجام دهند را همین امروز عملی کنند.

فرهاد فلاح در ادامه گفت: تشخیص و تمایز کار آزمایشگاهی، مطالعاتی و پژوهشی مراحلی است که پژوهش‌گر نوجوان باید به درستی از آن عبور کند؛ نقش مربیان این است که نوجوان را با این ساحت‌ها آشنا بکند. از نوجوانان دعوت می‌کنم در مراکزی که هستند گروه‌های پژوهشی تشکیل دهند تا کارهای فردی وارد گام گروهی شود. کار گروهی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کند.

وی در پاسخ به سوال‌های پژوهش‌گران حاضر در جلسه گفت: اردوها معمولا در کشور برگزار می‌شود و به صورت درون استانی صورت می‌گیرد. موضوع کلاس‌های تخصصی و آزمایشگاه مواردی هستند که باید بیشتر بررسی شود ولی کانون در هر استان یک مرکز علوم دارد که بچه‌ها می‌توانند برای آزمایش و پژوهش علمی از آن‌ها استفاده کنند.

سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری و سعیده عزیزیان سرپرست اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون دیگر حاضران این جلسه بودند.

نوجوانان را در مسیر پرسش‌گری قرار دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان