هر آنچه که باید درباره پرتاب دسته گل عروس بدانید


هر آنچه که باید درباره پرتاب دسته گل عروس بدانید

پرتاب گل عروس را به شیوه‌ای خلاقانه انجام دهید. بهترین زمان اجرای مراسم پرتاب دسته گل عروس را بدانید. فلسفه رسم پرتاب کردن دسته گل عروسی چیست؟

هر آنچه که باید درباره پرتاب دسته گل عروس بدانید

پرتاب دسته گل عروس ازجمله مراسم‌هایی بوده که طی ۱۰ سال اخیر در عروسی‌های ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این رسم در عین رمانتیک و جذاب بودن، مهمان‌ها را به هیجان می‌آورد و فضای شادی را در جشن عروسی محیا می‌کند؛ اما رسم پرتاب کردن دسته گل عروس چگونه شکل گرفت؟ چگونه می‌توانیم این مراسم را به شکلی جدید، خلاقانه و متفاوت انجام دهیم؟ آیا مردها هم می‌توانند در این رسم شرکت کنند؟ در این مقاله به‌تمامی این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

چرا از دسته گل عروسی استفاده می‌کنیم؟

قبل از آن‌که به‌سراغ تاریخچه پرتاب دسته گل عروس برویم، بهتر است بدانید که رسم به‌دست گرفتن دسته گل توسط عروس‌ها از چه زمانی شکل گرفته است؟ بدون شک دسته گل یکی از زیباترین بخش‌های استایل عروس‌‌ها به‌شمار می‌آید و بسیاری از افراد آن را با دقت فراوان انتخاب می‌کنند. در جواب سؤال بالا باید گفت که در تمامی کشورها، گل‌ها نمادی از خوش‌یمنی،‌ پاکی و زیبایی هستند.

مردم کشور یونان در گذشته گل‌ها را نمادی از باروری و تعهد می‌دانستند؛ همچنین آن‌ها معتقد بودند که عطر خوش دسته گل می‌تواند شیاطین را از افراد دور کند. انگلیسی‌ها در دوران ویکتوریایی، از دسته گل عروس به‌خاطر حس جذاب و رمانتیک بودن آن استفاده می‌کردند. به همین دلیل است که در کشورهای مختلف دسته‌ای از گل‌های زیبا و معطر را به دست عروس می‌دهند تا خوشبختی و خوش‌یمنی را به زندگی مشترک او هدیه دهند.

هر آنچه که باید درباره پرتاب دسته گل عروس بدانید

تاریخچه پرت کردن دسته گل عروس

باید بگوییم که سنت پرتاب دسته گل عروس، از جشن عروسی‌های مردمان کشور انگلیس شروع شده است. در قرون وسطی افراد معتقد بودند که عروس‌ها افرادی بسیار خوش‌شانس هستند. به همین دلیل بوده که دختران مجرد سعی می‌کردند تا تکه‌ای از لباس عروس یا وسایل آن را برای خود بردارند تا به‌اصطلاح بختشان باز شود. جالب است بدانید که گاهی حتی بخشی از موی عروس را برای این کار می‌بریدند و با خود می‌بردند. درست به همین دلیل بوده که عروس‌ها پا به فرار می‌گذاشتند و دسته‌گلشان را به سمت این دختران مجرد پرتاب می‌کردند. از این دوران بود که رسم پرتاب کردن دسته گل عروس در جشن‌های عروسی اروپایی مرسوم شد. با گذر زمان این رسم به قاره آمریکا رسید و در حال حاضر می‌توان گفت که پرت کردن دسته گل در همه‌جای دنیا رواج پیدا کرده است.

رسم پرتاب دسته گل عروس

همان‌طورکه تا به این جای مقاله گفتیم،‌ رسم پرتاب کردن دسته گل عروس یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های جشن عروسی است و بسیاری این رسم را به‌عنوان یک سرگرمی انجام می‌دهند؛ اما بهترین زمان پرت کردن دسته گل عروس چه موقعی است؟ در جواب به این سؤال می‌توان گفت که بهتر است این رسم را به ساعات پایانی جشن ازدواج خود موکول کنید. بهترین زمان پرتاب کردن دسته گل عروس، بعد از شام یا قبل از خداحافظی کردن مهمان‌ها است.

این سنت عموماً در بسیاری از عروسی‌ها به یک شکل انجام می‌شود. عروس و داماد در بخش بالای تالار کنار هم می‌ایستند و دخترها و پسرهای مجرد بافاصله پشت سر آن‌ها قرار می‌گیرند. بعد از پخش آهنگ پرتاب دسته گل عروس، عروس و داماد دست در دست یکدیگر، دسته گل را به عقب و به سمت جمع افراد مجرد پرت می‌کنند.

درصورتی‌که یک دختر مجرد دسته گل را بگیرد؛ یعنی ممکن است در آینده برای او خواستگار بیاید و راهی خانه بخت شود. اگر یک پسر مجرد دسته گل عروس را بگیرد یعنی ممکن است در آینده به ثروت هنگفتی دست پیدا کند. به‌طورکلی باید بگوییم این رسم بیشتر جنبه سرگرمی دارد و زیاد نمی‌توان روی تعبیرهای آن حساب باز کرد. در بخش بعدی مقاله، ۳ ایده جذاب برای مدرن‌تر کردن این رسم عاشقانه شرح خواهیم داد.

هر آنچه که باید درباره پرتاب دسته گل عروس بدانید

سه ایده جذاب و مدرن برای پرت کردن دسته گل عروس

اگر سری به انواع ویدئوی پرتاب دسته گل عروس در اینستاگرام بزنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از زوج‌ها این رسم را به همان شکل ساده و قدیمی انجام می‌دهند؛ اما چگونه می‌توانیم این سنت را به شکلی جذاب‌تر و مدرن‌تر انجام دهیم؟

هماهنگی عروس و فرد دیگر

یکی از جذاب‌ترین روش‌های پرتاب کردن دسته گل این است که عروس از قبل با پسری که می‌خواهد از دختر موردعلاقه‌اش خواستگاری کند هماهنگ شود. درست در لحظه پرتاب، عروس دسته گل را به دست آن پسر می‌دهد و مراسم خواستگاری انجام می‌شود.

استفاده از ربان دروغین

یکی دیگر از راه‌های خلاقانه پرتاب دسته گل عروس، روش ربان دروغین است. برای انجام این کار به چندین متر ربان در رنگ‌های مختلف نیاز دارید. تمامی ربان‌ها را به‌وسیله یک قطعه چسب شیشه‌‌ای ضعیف به دسته گل بچسبانید؛ اما یکی از آن‌ها را به دسته‌گل گره بزنید. از دختران و پسران مجرد بخواهید که هرکدام یک ربان را انتخاب کنند و به ترتیب آن را بکشند. تمامی ربان‌هایی که با چسب وصل شده‌اند کنده می‌شوند؛ اما تنها ربانی که گره خورده است در جای خود ثابت می‌ماند. کسی که این ربان را انتخاب کرده باشد دسته گل را از آن خود می‌کند. در روشی مشابه می‌توانید تمامی ربان‌ها را گره بزنید و عروس به‌صورت تصادفی آن‌ها را بچیند؛ کسی که ربانش چیده نشده دسته گل را می‌برد.

صندلی داغ

می‌توانید به تعداد افراد مجردی که می‌خواهند در سنت پرتاب دسته گل عروس شرکت کنند صندلی بچینید. دی‌جی یا کسی که آهنگ را کنترل می‌کند پشت به این جمعیت می‌ایستد. آهنگ پخش شده و دسته گل بین افراد حاضر دست‌به‌دست می‌‌شود. زمانی که آهنگ به‌طور اتفاقی قطع شد، دسته گل در دستان یک نفر می‌ماند. آن فرد این هدیه زیبا را به‌دست می‌آورد.

چگونه دسته گل را بعد از عروسی نگه داریم؟

شب عروسی تمام شده و از آن همه هیاهو، تنها چند یادگاری مثل گیفت عروسی، نبات، قند و دسته گل باقی‌مانده است. بهتر است تا دیر نشده برای ساخت یک قاب دسته گل عروس زیبا اقدام کنید و تمامی این اجزا را مانند یک اثر هنری در یک قاب دسته گل قرار دهید. البته به‌خاطر داشته باشید که بعد از انجام رسم پرتاب دسته گل عروس، آن را از برنده پس بگیرید. قاب دسته گل عروس بهترین یادگار شب عروسی است؛ بنابراین به‌وسیله آن، قابی خاطره‌انگیز از بهترین شب زندگی‌ خود تهیه کنید.

منبع : https://robinarose.com/


هر آنچه که باید درباره پرتاب دسته گل عروس بدانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس عروس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی