قیمت جهانی نفت امروز 28 آذر 1402


قیمت جهانی نفت امروز 28 آذر 1402

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۴ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۶ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز 28 آذر 1402

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه شنبه همچنان رو به افزایش است. حمله یمنی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ تجارت دریایی را مختل کرده و شرکت‌های کشتیرانی را مجبور به تغییر مسیر کشتی‌هایشان کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 11 سنت معادل 0.14 درصد افزایش به 78 دلار و 6 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 7 سنت معادل 0.10 درصد کاهش 72 دلار و 40 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از 1 درصد در روز دوشنبه به خاطر نگرانی در مورد تغییر مسیر کشتی‌ها و دور شدن آنها از دریای سرخ افزایش قیمت داشتند.

شرکت نفت بزرگ بریتیش پترولیم موقتاً حمل و نقل از دریای سرخ را متوقف کرده است. شرکت کشتیرانی فرانت‌لاین هم در روز دوشنبه اعلام کرد کشتی‌هایش از این مسیر دریایی عبور نمی‌کنند. به نظر می‌رسد این بحران به حمل و نقل انرژی هم سرایت کرده است.

حدود 15 درصد از حمل و نقل دریایی دنیا از طریق کانال سوئز صورت می‌گیرد که دریای سرخ را به مدیترانه متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر بین اروپا و آسیاست.

حمله به کشتی‌ها باعث شده آمریکا و متحدانش به فکر ایجاد کارگروهی برای حفاظت از مسیر دریای سرخ باشند. اما تهران نسبت به این اقدام هشدار داده و آن را یک اشتباه بزرگ اعلام کرده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3