کلاهبرداری 1000 میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو


کلاهبرداری 1000 میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو

فرمانده انتظامی خوزستان از کلاهبرداری یک هزار میلیارد ریالی با درج آگهی جعلی فروش حواله خودرو زیر قیمت خبر داد. به گزارش دیباچه، سردار سید محمود میرفیضی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی گزارش ۵۲ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه...

فرمانده انتظامی خوزستان از کلاهبرداری یک هزار میلیارد ریالی با درج آگهی جعلی فروش حواله خودرو زیر قیمت خبر داد.

به گزارش دیباچه، سردار سید محمود میرفیضی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی گزارش ۵۲ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت دیوار از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد شاکیان در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار مواجه شدند و برای خرید با آگهی‌دهنده تماس گرفتند. آگهی‌دهنده به بهانه وجود مشتریان زیاد، با ارائه شماره کارت مبلغی به عنوان بیعانه از آن‌ها دریافت کرد و پس از آن پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده است.

کلاهبرداری 1000 میلیاردی با وعده فروش حواله خودرو

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه میزان مبلغ کلاهبرداری شده از مال‌باختگان تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات هوشمندانه و تخصصی، دو نفر در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

میرفیضی گفت: شهروندان برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند. همچنین باید توجه کنند تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و غیره منتشر می‌شود ممکن است به‌ منظور کلاهبرداری باشند بنابراین شهروندان باید به صورت حضوری و پس از تایید هویت و رویت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!