راهنمای خرید نرم افزار CRM: انتخاب بهترین نرم افزار مناسب شما


راهنمای خرید نرم افزار CRM: انتخاب بهترین نرم افزار مناسب شما

هیچ شکی وجود ندارد که یک راهکار CRM خوب برای هر کسب و کار در حال رشدی ضروری است. زمانی فرا می‌رسد که مدیریت پایگاه داده مشتریان شما از طریق صدها صفحه گسترده، جابجایی بین تعداد زیادی سند برای پیدا کردن اطلاعات سرنخ یا مشتری، یا پیمایش در میان...

هیچ شکی وجود ندارد که یک راهکار CRM خوب برای هر کسب و کار در حال رشدی ضروری است. زمانی فرا می‌رسد که مدیریت پایگاه داده مشتریان شما از طریق صدها صفحه گسترده، جابجایی بین تعداد زیادی سند برای پیدا کردن اطلاعات سرنخ یا مشتری، یا پیمایش در میان فرصت های فروش با بررسی دست نوشته ها دیگر امکان پذیر نیست.

مهم نیست که شرکت شما چه اندازه ای دارد، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا در رقابت بمانید و اجازه می‌دهد به مزایای زیر دسترسی داشته باشید:

  • تعاملات خود را با همه مشتریان پیگیری کنید
  • کنترل فروش و تلاش های بازاریابی خود را حفظ کنید
  • حفظ روابط قوی با مشتریان فعلی
  • بهبود ارتباط بین تیم های فروش و بازاریابی
  • مشتریان جدید پیدا کنید و آنها را حفظ کنید

با این حال، انتخاب یک سیستم CRM مناسب می‌تواند کاری چالش برانگیز باشد. علاوه بر تنوعی که در این زمینه وجود دارد، شما باید قبل از تصمیم گیری برای خرید یک CRM، گزینه های استقرار، توانایی سفارشی سازی، هزینه، مقیاس پذیری و ارزش تجاری را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی که قبل از خرید یک نرم افزار CRM به آنها توجه داشته باشید اشاره کنیم.

– تخصص

یکی از اولین مواردی که هنگام جستجوی یک نرم افزار CRM باید بررسی وشد، تخصص آن است. آیا کسب و کار شما به یک صنعت تخصصی تعلق دارد؟ اگر اینطور است، توصیه می‌شود به سراغ راهکار CRM ویژه صنعت خودتان بروید. برای مثال، اگر در صنعت تولید فعالیت می‌کنید، یک CRM تولید عملکردها و مقررات مرتبط با این صنعت را ارائه می‌کند.

– سازگاری

اگرچه اکثر راهکارهای مدرن و جدید CRM از این نظر مشکلی ندارند، اما بهتر است قبل از خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، آن را از نظر میزان سازگاری بررسی کنید. برای اکثر کسب و کارها، بهترین گزینه یک CRM ابری است که به همه افراد شرکت اجازه می‌دهد تا در هر زمان و مکانی به اطلاعات لازم دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، قابلیت ادغام شدن نرم افزار با سایر ابزارها نیز اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب می‌توانید از میزان سازگاری CRM انتخابی با تکنولوژی های خود در حال حاضر یا آینده نزدیک مطمئن شوید.

راهنمای خرید نرم افزار CRM: انتخاب بهترین نرم افزار مناسب شما

– سفارشی سازی

مطمئنا، همه نرم افزارهای CRM با هدف حفظ روابط خوب با مشتریان تولید شده‌اند. با این حال، چیزی که یک نرم افزار خوب را به یک راهکار عالی یا حتی بهترین تبدیل می‌کند، توانایی آن در سفارشی سازی و اصلاح در بخش های خاصی است که احتمالا موردنیاز خواهد بود. حتی اگر هزینه آن بسیار بیشتر از یک نرم افزار CRM پایه باشد، می‌دانید که ارزش آن را دارد زیرا کاملا متناسب با نیازهای منحصر به فرد کسب و کار شماست.

– کاربردی بودن

هنگام انتخاب یک نرم افزار CRM، عملکرد هر ویژگی و اینکه چطور هر یک از قابلیت ها می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند را بررسی کنید. ویژگی هایی مانند امکان ارائه تاریخچه تراکنش ها برای رشد کسب و کار مهم هستند. ویژگی های دیگر که می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد عبارتند از:

  • دسترسی به ویژگی ها از طریق کانال های متعدد
  • قابلیت استفاده در دستگاه های مختلف
  • ابزارهای تحلیلی برای داده های پیچیده
  • ردیابی تولید سرنخ
  • ابزارهای پیگیری برای مشتریان بالقوه
  • برای CRM محلی، در دسترس بودن 24/7 فروشنده برای به حداقل رساندن خرابی احتمالی

– قیمت

اگر قرار است یک کسب و کار موفق داشته باشید که دائما در حال رشد است، قیمت نباید در بالای لیست اولویت های شما برای انتخاب یک راهکار سی آر ام قرار داشته باشد. زیرا همانطور که گفته شد، پرداخت هزینه بیشتر در صورتی که به عملکرد بسیار بهتری دسترسی پیدا کنید کاملا ارزشش را دارد.

با این حال، قیمت و بودجه شما جزو عواملی هستند که هنگام خرید یک نرم افزار CRM باید در نظر بگیرید. جدا از هزینه اولیه خود نرم افزار، هزینه های لازم برای خرید سایر تجهیزات و به روزرسانی های لازم نرم افزار را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید از آن در بهترین حالت استفاده کنید.

– راحتی در استفاده

CRM فقط برای سازماندهی اطلاعات مشتریان شما به کار نمی‌رود. این راهکارها برای کمک به افزایش بهره وری کلی شما و کمک به اجرای استراتژی های بازاریابی کارآمدتر به وجود آمده‌اند. در واقع اینها همان دلایلی هستند که استفاده از یک نرم افزار CRM را حیاتی می‌کند. بنابراین، مطمئن شوید که به نرم افزارهای مختلف CRM نگاه و درک می‌کنید که استفاده از کدامیک برای کارمندان شما آسان است و به راحتی با سیستم فعلی شما ادغام می‌شود.

راهنمای خرید نرم افزار CRM: انتخاب بهترین نرم افزار مناسب شما

نحوه استقرار

نرم افزارهای CRM به دو روش مختلف میزبانی می‌شوند، ابری و محلی. در شیوه استقرار محلی، نرم افزار CRM باید در سروری که در محل شرکت شما قرار گرفته است نصب شود. در حالت استقرار ابری، تمام خدمات توسط یک ارائه دهنده در دسترس قرار می‌گیرد و نیازی به خرید تجهیزاتی مانند سرور فیزیکی وجود ندارد. هر دو شیوه استقرار بسته به نوع کسب و کار، مزایای و معایب خاص خود را دارند. بنابراین، درک تفاوت این دو سیستم استقرار و اینکه چگونه می‌توانند به شرکت شما کمک کنند بسیار مهم است.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از نکاتی که باید قبل از انتخاب یک نرم افزار CRM کارآمد و متناسب با نیازهای کسب و کارتان به آنها توجه کنید، آشنا شدید. انتخاب یک CRM مناسب نه تنها از نظر سرمایه گذاری ارزشمند است، بلکه به شما کمک می‌کند تا در صنعت خود یک مزیت رقابتی داشته باشید.

نرم افزار CRM دانا یک راه حل فناورانه است که با هدف تسهیل و افزایش تعاملات بین کسب و کار و مشتریان طراحی شده است. این راهکار مانند یک هاب اطلاعاتی عمل می‌کند و داده های مشتریان را از کانال های ارتباطی مختلف دریافت می‌کند. علاوه بر این، اطلاعاتی مانند تاریخچه ارتباطات، بازخوردها و سایر موارد توسط دانا جمع آوری و سازماندهی می‌شود.

راهنمای خرید نرم افزار CRM: انتخاب بهترین نرم افزار مناسب شما

نرم افزار دانا تمام ابزارها و امکاناتی که یک تیم فروش حرفه ای به آنها نیاز دارد را به صورت یکپارچه در دسترس قرار می‌دهده. برای طراحی و توسعه نرم افزار سی آر ام دانا از نظرات افراد متخصص در حوزه بازاریابی، فروش و پشتیبانی کمک گرفته شده است تا تمامی امکانات بر اساس نیازهای واقعی تیم های موجود در کسب و کار در نظر گرفته شود.

CRM دانا هم به صورت ابری و هم محلی ارائه می‌شود و علیرغم امکانات متنوعی که ارائه می‌دهد، رابط کاربری ساده و کاربرپسند آن باعث می‌شود تا سرعت پذیرش در سازمان به طور چشمگیری افزایش یابد. به این ترتیب، تمام کاربران حتی آنهایی که در کار کردن با نرم افزارهای تخصصی تجربه کمی، هنگام استفاده از دانا احساس خوبی خواهند داشت.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا از قابلیت های ویژه ای مانند اتوماسیون وظایف برخوردار است که به افزایش بهره وری افراد و تیم ها کمک می‌کند. این نرم افزار فرایندهای کاری شما را بهینه می‌کند و اتوماسیون وظایف تکراری، راندمان کلی کسب و کار را افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ملحق شدن مقاومت بحرین به جبهه‌های پشتیبان غزه با حمله به اراضی اشغالی