تلاش ماکرون برای دور نگاه داشتن حزب‌الله لبنان از اراضی اشغالی


تلاش ماکرون برای دور نگاه داشتن حزب‌الله لبنان از اراضی اشغالی

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، پاریس به بیروت پیام داده که انتظار یک سازش دیپلماتیک را دارد که حزب‌الله را از مرزها با اراضی اشغالی دور نگه دارد.

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مدعی شد که امانوئل ماکرون ، رئیس جمهوری فرانسه طی چند روز گذشته این پیام را به لبنان ابلاغ کرده که پاریس انتظار سازش دیپلماتیکی را دارد که حزب‌الله لبنان را از مرزها با اراضی اشغالی فلسطین دور نگه دارد.

این شبکه عبری‌زبان در ادامه اعلام کرد که فشارهای فرانسه برای دستیابی به سازشی دیپلماتیک در جنوب لبنان که بتواند حزب‌الله لبنان را از مرزها با اراضی اشغالی دور نگه دارد، رو به افزایش هستند.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه یکشنبه با الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر کابینه جنگ این رژیم دیدار کرد.

تلاش ماکرون برای دور نگاه داشتن حزب‌الله لبنان از اراضی اشغالی

گانتس در دیدار با کولونا، اتخاذ اقدامی به منظور دور نگه داشتن حزب‌الله لبنان از مرزها را خواستار شده و در ادامه مدعی شد، «اگر این کار انجام نشود، اسرائیل خودش آن را انجام خواهد داد.» بنی گانتس در ادامه باز هم مدعی شد، «ما برای راه‌حل سیاسی آماده هستیم، اما برای اقدام نظامی هم آماده‌ایم.»

وزیر ‌خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با کوهن ضمن تاکید بر اینکه پاریس در کنار تل‌آویو ایستاده، گفت از آنچه «حق» رژیم صهیونیستی برای «دفاع از خود در چارچوب قوانین بین‌المللی» می‌نامد، دفاع می‌کند. کولونا در عین حال از رژیم صهیونیستی خواست آتش‌بس فوری و پایدار جدیدی در غزه برقرار کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود