40 هزار نفر جمعیت شهر ابهر از آب شرب سالم بهره مند می شوند


40 هزار نفر جمعیت شهر ابهر از آب شرب سالم بهره مند می شوند

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با بهره برداری از چاه تامین آب شرب شمال و جنوب شهر ابهر،جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در این شهر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علی محمد نادرخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چندین طرح آبرسانی در شهرستان ابهر در دست اجراست، اظهار کرد: برخی از این طرح ها همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان به بهره برداری می رسند.

وی افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر را از خدمات تامین آب شرب پایدار و سالم بهره مند می کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: طرح آبرسانی به مجتمع خراسانلو با اعتبار ۳ میلیارد تومان شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث ۱۷۰۰ متر خط انتقال و خرید برق، مشکل تامین آب سه روستای کوه زین، مهستان و خراسانلو را رفع می کند.

نادرخانی بیان کرد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه در روستاهای ارهان و آلگزیر نیز با احداث خط انتقال به طول ۲۷۰۰ متر با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان دیگر طرح آبرسانی در شهرستان ابهر است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیز مشکل کمبود آب در روستاهای سرو جهان،کبودچشمه و داشبلاغ مجتمع امامزاده یعقوب رفع می شود.

این مسئول یادآور شد: برای اجرای طرح آبرسانی در مجتمع امامزاده یعقوب صائین قلعه تا کنون یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و در ادامه نیز اعتباری معادل ۱.۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

نادرخانی به حفر و تجهیز دو حلقه چاه در مرکز و جنوب شهر ابهر نیز اشاره کرده و گفت: برای احداث این چاه ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: چاه تامین آب شرب شمال شهر ابهر به عمق ۱۳۵ متر و چاه تامین آب شرب جنوب این شهر نیز به عمق ۱۸۰ متر حفر و تجهیز شده است که با بهره برداری از این چاه ها، جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهر ابهر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی