کره شمالی، واشنگتن و سئول را به حمله اتمی تهدید کرد


کره شمالی، واشنگتن و سئول را به حمله اتمی تهدید کرد

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی با محکوم کردن رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، این دو کشور را به حمله اتمی پیشگیرانه تهدید کرد.

کره شمالی، واشنگتن و سئول را به حمله اتمی تهدید کرد

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: نظامیان آمریکا و کره جنوبی با اقدامات تحریک‌آمیز نظامی گستاخانه از جمله استقرار تسلیحات اتمی و رزمایش‌های نظامی مشترک در مقیاس بزرگ در طول سال جاری، وضعیت شبه جزیره کره را بدتر کرده و در تلاش هستند تا این منطقه را به یک رویارویی اتمی بکشانند.

این بیانیه می‌افزاید: پیونگ یانگ رزمایش‌های نظامی بی‌ملاحظه ایالات متحده و متحدانش را که تا پایان سال جاری و به منظور به حداکثر رساندن تنش‌ها در شبه جزیره کره و اطراف آن انجام شده است را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: وضعیت ناپایدار سیاسی و نظامی سال جاری در شبه جزیره کره با پرواز بمب‌افکن راهبردی B-۱ B نیروی هوایی آمریکا در ابتدای سال (ژانویه) آغاز شد و با ورود زیردریایی اتمی نیروی دریایی آمریکا به بندر بوسان در انتهای سال (دسامبر) به پایان رسید.

این بیانیه می‌افزاید: دکترین نظامی ماجراجویانه آمریکا که استفاده از ابزار حمله اتمی را پیش‌فرض می‌گیرد، بحران درگیری اتمی در شبه جزیره کره را از یک موضوع احتمالی به یک موضوع واقعی تبدیل کرده است که راه گریزی از آن متصور نیست.

در بیانیه وزارت دفاع کره شمالی تاکید شده است: اگر نظامیان آمریکا و متحدانش تلاش کنند از زور علیه کره شمالی استفاده کنند، با یک ضد حمله پیشگیرانه و مرگبار مواجه خواهند شد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی