تکرار هک سامانه سوخت پس از 2 سال/ اسرائیل پشت ماجراست


تکرار هک سامانه سوخت پس از 2 سال/ اسرائیل پشت ماجراست

طبق برخی ادعاها، سامانه سوخت صبح امروز توسط یک گروه منسوب به اسرائیل هک شده؛ اتفاقی که پس از ۲ سال مجددا تکرار شد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ صبح امروز سامانه سوخت‌گیری و کارت سوخت در سراسر کشور دچار اخلال شد. به همین دلیل طبق اعلام وزارت نفت، حدود ۷۰ درصد جایگاه‌ها از دسترس خارج شدند و فعالیت سوخت‌رسانی متوقف شد.

پس از انتشار شایعات در خصوص احتمال افزایش قیمت سوخت و تکذیب آن توسط مسئولین، گروه هکری موسوم به گنجشک درنده، که خود را به اسرائیل منتسب کرده، مسئولین حمله هکری به زیرساخت‌های سامانه سوخت ایران را بر عهده گرفت. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم به این موضوع تاکید کرده است. مسئولین دولتی هم از احتمال حمله بیرونی به سامانه خبر دادند.

نکته حائز اهمیت و منفی این ماجرا آنجاست که این سامانه در آبان ۱۴۰۰ هم مورد حمله هکری قرار گرفته بود و در آن زمان هم سوخت رسانی در کشور مختل شد. این که امنیت یک سامانه پس از حمله هکری بالا نرفته و راه نفوذ بر آن باز است، مسئله مهمتری است که مسئولین باید در خصوص آن توضیح دهند.

اکنون وزارت نفت از مردم خواسته تا حل مشکل به وجود آمده به جایگاه های سوخت مراجعه نکنند. ضمنا اعلام شده که این اختلال تا6 یا 7 ساعت دیگر برطرف می شود و تا آن زمان جایگاه ها به صورت دستی سوخت رسانی را انجام خواهند داد.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان