فروش اینترنتی سیگار به هرشکلی ممنوع است/ پلتفرم‌ها باید به غرفه‌های متخلف اخطار دهند


معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر ممنوعیت عرضه محصولات دخانی توسط کسب و کار‌های اینترنتی، گفت: در صورت احراز چنین تخلفاتی مدیران آن کسب و کار مکلفند که به غرفه متخلف زیر نظر خود اخطار داده و یا آن‌ها را تعلیق کنند، در غیر این صورت خودشان جریمه خواهند شد.

فروش اینترنتی سیگار به هرشکلی ممنوع است/ پلتفرم‌ها باید به غرفه‌های متخلف اخطار دهند

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فروش آزادانه محصولات دخانی در برخی از فروشگاه‌های مجازی اظهار کرد: عرضه این نوع محصولات غیرقانونی بوده و بار‌ها این موضوع به پلتفرم‌ها و سایت‌های فروشگاهی اعلام شده است.


معاون تجارت و خدمات وزارت صمت درباره فروش سیگار توسط یکی از پلتفرم‌های فروشگاهی نام آشنا هم گفت: موارد مرتبط با این موضوع چندین بار در کارگروه نظارت بر کسب و کار‌های مجازی مطرح و هر بار از مدیران این پلتفرم توضیحاتی خواسته شد. در جریان این بازخواست‌ها، دفاعیات از سوی آن‌ها بیان شد که در مواردی که توضحیاتشان موجه نبود، برای مدیران آن پلتفرم فروشگاهی اخطار کتبی صادر شد. در صورت تکرار این تخلف جرائم دیگری برای آن‌ها اعمال خواهد شد.


وی همچنین درباره وقوع تخلف عرضه محصولات دخانی تصریح کرد: در این باره باید ابتدا دید که فروشنده این قبیل کالا‌ها خود آن کسب و کار مجازی بوده یا این که بستر فروشگاهی مد نظر صرفاً نقش مارکت پلیسی (Marketplace) را ایفا کرده و از طریق غرفه‌های آن‌ها اقدام به عرضه محصولات دخانی شده است.


شاه‌میرزایی خاطرنشان کرد: البته در صورت ایفای نقش مارکت پلیسی (Marketplace) هم آن کسب و کار مجازی نسبت به فروش محصولات دخانی مثل سیگار مسئول است، زیرا مسئولیت آن‌ها به صورت تضامنی بوده و به همین خاطر نباید این دست کالا‌ها از طریق آن‌ها در فضای مجازی به فروش برسد.


معاون وزیر صمت تاکید کرد: در صورت فروش محصولات دخانی از طریق غرفه‌ها، پلتفرم فراهم کننده این امر باید به صاحبان غرفه‌ها اخطار دهد؛ در صورت تکرار این تخلف مدیران این پلتفرم‌ها موظفند که غرفه‌داران را تعلیق کنند.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این کسب و کار‌ها مشمول جریمه می‌شوند، یا خیر، گفت: بله؛ در صورت احراز تخلفی مثل عرضه محصولات دخانی مثل سیگار،مدیران آن کسب و کار مکلفند که به غرفه متخلف زیر نظر خود اخطار داده و یا آن‌ها را تعلیق کنند، در غیر این صورت خودشان جریمه خواهند شد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم