پرنده عجیبی که سر از درخت کریسمس درآورد!/ عکس


خانواده ای در کنتاکی با کشف یک بچه جغد که در درخت کریسمس آنها لانه کرده بود شگفت زده شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بچه جغدی که در درخت کریسمس جا خوش کرده بود، توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرده است. بنابر گفته صاحبان این خانه، از درخت صدای خش خش می آمده است و زمانی که بچه جغد را در درخت دیدند از این کشف تعجب کردند.

این بچه جغد گونه ای از جغد بوده است که در حیات وحش رها شده بود.

میشل وایت، صاحب خانه گفت که ساعت‌ها برای تزئین درخت، که خانواده هر سال با هم انتخاب می‌کنند، وقت صرف کرده است و هیچ سرنخی از حضور بچه جغد در آنجا نبود.

مادلین، دختر صاحب خانه، ویدئویی را از این جغد در شبکه اجتماعی TikTok به اشتراک گذاشت. بسیاری از مردم داستان های مشابهی در مورد یافتن سنجاب ها، موش ها و حتی خفاش ها در درخت کریسمس خود تعریف کردند.

پرنده عجیبی که سر از درخت کریسمس درآورد!/ عکس

جُغد نام پرنده‌ای شکاری است از راسته جغدسانان، که دارای قدرت شنوایی و بینایی بسیار بالایی است. جغدها در همه قاره‌ها به استثناء جنوبگان مشاهده شده‌اند. جغد پرنده‌ای سودمند است زیرا خوراکش انواع موش است و در شکاف‌های تنه درختان و آشیانه‌های متروک زاغان لانه می‌گذارد.

جغدها معمولاً شب‌کوشا و پگاه‌رو هستند یعنی هنگام پگاه و شفق از لانه بیرون آمده و شکار می‌کنند. کوچک‌ترین جغد، جغد جنی است که طول آن فقط ۱۳٫۵ سانتیمتر یعنی به بزرگی یک گنجشک است.

تخم جغد همیشه به فاصله چند روز می‌شکند و نوزاد به دنیا می‌آید. نقش و رنگ پرهای جغدها حالت استتاری دارند تا به هنگام استراحت روزانه‌شان از مزاحمت‌ها بکاهند. جغدی به نام اشوزوشت در اسطوره‌های ایرانی نقش زیادی در یاری نیروی خوبی دارد.

منبع: bbc

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1849582

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها