آغاز رأی‌گیری انتخابات عراق ویژه نیروهای امنیتی و نظامی


آغاز رأی‌گیری انتخابات عراق ویژه نیروهای امنیتی و نظامی

رأی‌گیری ویژه نیروهای امنیتی و نظامی عراق در انتخابات شوراهای استانی از صبح امروز آغاز شد.

آغاز رأی‌گیری انتخابات عراق ویژه نیروهای امنیتی و نظامی

به گزارش راهبرد معاصر، رأی‌گیری از نیروهای امنیتی و نظامی در انتخابات شوراهای استانی عراق از صبح امروز آغاز شد و بیش از یک میلیون و ۲۳۹۳ نیروی امنیتی و نظامی عراقی پای صندوق‌های رأی می‌روند. آوارگان ساکن اردوگاهها نیز امروز رأی خود را به صندوق می‌اندازند. رأی‌گیری عمومی روز دوشنبه خواهد بود.

به نوشته وبگاه خبری السومریه نیوز، ۵۶۵ مرکز رأی‌گیری ویژه نیروهای امنیتی و نظامی در استان‌های عراقی پیش‌بینی شده است و همچنین ۳۵ مرکز رأی‌گیری نیز برای ۴۸۲۶۰ واجد شرایط ساکن اردوگاهها در نظر گرفته شده است.

این انتخابات که با تحریم جریان صدر همراه شده است، شامل ۱۵ استان (به جز سه استان اقلیم کردستان) می‌شود. آخرین بار انتخابات شوراهای استانداری عراق در سال ۲۰۰۹ برگزار شده و در سال ۲۰۱۸ قرار بود انتخابات استانداری‌ها همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شود که به تعویق افتاد.

طبق قانون اساسی عراق، شوراهای استانداری اختیارات وسیعی دارند، تا جایی که حق صدور قوانین محلی را دارا هستند و همانند یک دولت کوچک، امور استان و مسئولیت رصد بودجه بخش بهداشت، حمل و نقل و آموزش بر عهده آن‌هاست.

انتخابات پیش رو در حالی برگزار می‌شود که یکی از خواسته‌های اصلی تظاهرات اکتبر ۲۰۱۹ انحلال شوراهای استانداری و برگزاری انتخابات بود، به گفته گروههای معترض شوراهای استانداری به دلیل عدم برگزاری انتخابات دچار فسادهای کلانی شده‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود