انتقاد دیدبان حقوق بشر از استانداردهای دوگانه آمریکا درباره قوانین جنگی


انتقاد دیدبان حقوق بشر از استانداردهای دوگانه آمریکا درباره قوانین جنگی

دیدبان حقوق بشر سازمان ملل از وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت توسط آمریکا و نادیده گرفتن تلاشها برای محافظت از غیرنظامیان در غزه انتقاد کرد.

انتقاد دیدبان حقوق بشر از استانداردهای دوگانه آمریکا درباره قوانین جنگی

به گزارش راهبرد معاصر، «اگر آمریکا به اسرائیل برای محافظت از غیرنظامیان در جنگ غزه فشار می‌آورد پس باید از تلاشهای سازمان ملل برای مقابله با کشتار غیرنظامیان نیز حمایت کند...» این تازه ترین موضع دیدبان حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه است.

دیدبان حقوق بشر می‌گوید که آمریکا باید از کرسی خود در شورای امنیت استفاده کند و از تصویب و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت که از اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی می‌خواهد به نقض قوانین جنگی خود که به قیمت جان هزاران غیرنظامی تمام شده است پایان دهند، حمایت کند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از آنچه «استاندارد دوگانه» در پایبندی واشنگتن به قوانین جنگی خوانده انتقاد کرد.

استاندارد دوگانه غربی‌ها در موارد متعدد، از جمله مقایسه عملکردشان در اوکراین و فلسطین توجه‌ها را به خود جلب کرده، از جمله رئیس جمهور روسیه «ولادیمیر پوتین» روز پنج شنبه با اشاره به همین موضوع تاکید کرد، «میزان تخریب جنگ اوکراین در مقابل ویرانی نوار غزه هیچی نیست اما غربی‌ها درباره غزه صحبت نمی‌کنند..»

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی رژیم تل آویو بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است.

واشنگتن از ابتدای قرن 21 تا به امروز مجموعا 14 بار قطعنامه‌های شورای امنیت را در حمایت از رژیم صهیونیستی وتو کرده که دو مورد آخر مربوط به آتش بس در جنگ اخیر غزه است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن